Traficul va fi deschis pe noul pod hobanat de pe Canalul Dunăre-Marea Neagră. Drum liber la Poarta 10 bis de la Agigea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ziua de luni, 19 octombrie, aduce două premiere în traficul rutier: la ora 8, Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră va fi deschis circulaţiei, odată cu accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanţa, pe ambele sensuri.

Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră face legătura dintre şoseaua Constanţa-Mangalia şi Portul Constanţa. Este cel mai mare pod hobanat din România, având o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi.

Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

„Lucrările de montaj a aparatelor de reazem definitive s-au finalizat pe 6 octombrie 2015, în prezent fiind îndeplinite condiţiile pentru demararea etapei de recepţie la terminarea lucrărilor“, au declarat reprezentanţii Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa.

Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră este o investiţie finanţată prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului. Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este de 191.797.112 lei.

Din acest proiect face parte şi obiectivul “Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe DN39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră şi joncţiunea cu DN39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.

Proiectul a apărut ca o necesitate datorită, pe de o parte, posibilităţii conectării Portului Constanţa la Autostrada Bucureşti-Constanţa, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanţa şi crearea unei alternative prin executarea unei bretele de conectare la şoseaua naţională existentă, iar pe de altă parte, datorită asigurării unei legături directe între zonele de Nord şi de Sud ale Portului Constanţa, fără tranzitarea oraşului. Antreprenor al proiectului a fost firma Apolodor.

Vă mai recomandăm

FOTO VIDEO Cum arată noul pod hobanat ce traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră

FOTO VIDEO Noul pod rutier al Canalului Dunăre - Marea Neagră a intrat în testele de rezistenţă a structurii

Tablierul central al podului rutier din Portul Constanţa a fost montat. Va fi cel mai mare pod hobanat din România
 

Mai multe pentru tine:
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%
Cristina Teleanu, în lacrimi. Fosta avocată, devenită ciobăniță, acuzații grave pentru soțul ei: „Un om fără școală să mă umilească..."
Descoperire fantastică. Organul care produce aproape toată serotonina din corp. Nu e creierul. Din cauza asta ne îmbolnăvim de anxietate și depresie
De Meghan nici nu vrea să audă, însă pe Harry l-ar primi înapoi acasă oricând. Cât de perfid pare planul lui Kate!
Lancôme Bestseller în România: Parfumuri iconice, mascara virală și skincare premium pentru cadouri de lux
Top 15 băuturi pentru Sărbători 2025–2026: vinuri medaliate cu aur, ediții rare de colecție și reduceri uriașe de până la 8.500 lei
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
Ținutele care au făcut senzație la aniversarea PRO TV. Cum s-a îmbrăcat Mihaela Rădulescu la patru luni de la moartea lui Felix Baumgartner
A Diamond Is Forever: colecția Primul diamant TEILOR — bijuterii luxury de la 500 lei pentru cadouri care spun povești
Cele mai căutate cadouri pentru copii și adolescenți în 2025: Roblox, Minecraft, jocuri STEAM, Kendama și LOL
Confesiunile lui Dragoș Dolănescu, la 50 de ani. Totul despre soția lui din Costa Rica: „A avut grijă de fiul meu orfan de mamă”. Ce meserie are femeia cu inimă de aur?