Regina litoralului. Mai mult de jumătate dintre turişti au ales Mamaia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 50% din vânzările prin agenţiile de turism au fost în 2014 pentru  Mamaia şi Năvodari. Pe litoral s-au aflat în acest an 1.500.000 de turişti.

Topul staţiunilor de pe litoral, în funcţie de vânzările prin agenţii de turism, arată astfel: Mamaia/Năvodari, Eforie Nord, Saturn, Neptun, Jupiter, Venus, Olimp, Mangalia, Costineşti, Cap Aurora, Eforie Sud. Per total, creşterea de vânzari prin agenţii de turism a fost de 2%.

De altfel, din totalul  vânzărilor prin agentii pe destinaţii interne, litoralul reprezintă circa 79%, iar  celelelate destinaţii reprezintă 21% din vânzări.

Valoarea medie a pachetului per turist a fost de 599 de lei pe litoral, în creştere cu 2% faţă de vara 2013, în timp ce valoarea medie a pachetului per turist  în restul destinaţiilor a fost de 621 de lei, în creştere cu 3% faţă de anul trecut.

Pe staţiuni, valoarea pachetului mediu per turist a fost de 720 de lei în Mamaia, 567 de lei în Eforie Nord, 499 de lei în Olimp, 486 de lei în Saturn, 481 de lei în Venus, 462 de lei în Jupiter, 449 de lei în Cap Aurora, 426 de lei în Costineşti, 417 lei în Neptun şi de 311 lei în Eforie Sud.

Evoluţia vânzărilor pe statiuni prin agenţii de turism în anul 2014 faţă de 2013 arată astfel :
Mamaia – staţionar, Eforie Nord – staţionar, Saturn – plus 11%, Neptun – plus 16%, Jupiter – plus 2%, Venus – plus 25%, Olimp – minus 10%, Mangalia – plus 6%, Costineşti – minus 25%, Cap Aurora – plus 7%, Eforie Sud – plus 20%. Staţiunile din zona Eforii şi Mangalia au înregistrat împreună creşteri de 7% la vânzările prin agenţii de turism.

În continuare, peste 50% din vânzările prin agenţii de turism se fac pentru Mamaia şi Năvodari, dar este pentru prima dată în ultimii trei ani când vânzările pentru staţiunile din zona Eforie – Mangalia îşi reiau trendul pozitiv de creştere.

“Anul 2014 a adus cu el o sensibilitate mărită a turiştilor pentru raportul preţ-calitate, cu o  orientare preponderentă către criteriul preţ. Iată de ce staţiunile de pe Litoralul Verde (zona Eforiilor si a Mangaliei), acelea în care se fac vizibile investiţii în infrastructura locală şi, mai ales, investiţii hoteliere şi în care preţurile sunt sensibil mai mici decât în Mamaia, au început să aibă creşteri de vânzări mai importante. Şi, deşi acestea sunt încă departe de a concura cu Mamaia/Năvodari, fiecare în parte, împreună şi cu o susţinere a unei dezvoltări sustenabile, axată mai mult pe ceea ce pot aduce ele nou în peisajul turistic de litoral al României, pot redeveni o destinaţie turistică de forţă. Infrastructura, spaţii verzi, parcuri, promenade, locuri de joacă pentru copii, siguranţa turiştilor, liniştea vacanţelor pentru familiile cu copii, clădiri mai puţine şi mai frumoase, logică în amenajarea staţiunilor şi susţinerea bazelor de cură balneară, tratament şi spa, acestea sunt valorile pe care Litoralul Verde trebuie să şi le asume!”, a spus Lucia Nora Morariu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.

Programele speciale menite să susţină vânzările pentru destinaţiile interne, între care şi litoralul românesc, promovate de ANAT împreună cu partenerii FPTR şi Asociaţia de Promovare Litoral-Delta Dunării, au înregistrat creşteri după cum urmează: „Înscrieri Timpurii“ – creştere 7% şi cumuleaza 20% din vânzări, „Zile Gratuite de Vacanţă“ – 20% creştere, dar cumulează încă numai 5% din vânzari, „Litoralul pentru Toţi“ – creştere 10% şi reprezintă 3% din vânzări. Serviciile tip all inclusive vândute pe litoral prin agenţii au înregistrat o creştere de 20%.

Studiul ANAT a fost realizat pe baza unui sondaj realizat la nivelul a peste 50.000 turişti care au călătorit prin intermediul unor turoperatori specializaţi în turismul intern, turoperatori care derulează vânzări clasice şi vânzări prin mediul online.

Vă mai recomandăm:

Jurnal de vacanţă. Gura Portiţei, paradisul dintre mare şi Deltă. Plaja de pe care poţi aduna scoici cu lopata

Jurnal de vacanţă. Drum iniţiatic spre izvoarele poporului român, prin sudul Dobrogei

Dobrogea în lung şi-n lat, pe bicicletă: cele mai frumoase trasee de parcurs pe două roţi printr-o Românie în miniatură cu accent de Balcani

Jurnal de Vacanţă. Plaja Vadu, ultimul refugiu. Colţul de Rai interzis cândva turiştilor vă aşteaptă cu hectare întregi de plajă virgină

Jurnal de vacanţă. Altfel de călătorie prin împrejurimile zonei Vama Veche-2 Mai

Mai multe pentru tine:
A plecat din Kenya în căutarea unui trai mai bun în România, însă salariul l-a dezamăgit. Iată în ce țară vrea acum să se mute acum
Cel mai emoționant moment din semifinalele Vocea României 2025. Tânăra care i-a făcut să plângă pe Horia Brenciu și Theo Rose: „Ești un test pentru noi”
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco