Cum convingi oamenii să citească? Soluţia unor clujeni: au creat semne de carte şi le-au distribuit gratuit în hipermarket

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Clujeanul Victor Miron, cel care a creat noul selfie, book-selfie, prin campania de promovare a lecturii numită „Cărţile pe faţă“, e hotărât să convingă cât mai mulţi oameni să citească. Împreună cu prietenii săi, a împărţit semne de carte într-un hipermarket din Cluj-Napoca şi într-un service auto unde funcţionează de aproape o lună o bibliotecă pentru cei care îşi lasă maşina la reparat.

Victor Miron este un clujean încăpăţânat care, prin acţiunile sale, încearcă să convingă cât mai mulţi oameni să pună mâna pe o carte. Şi să o şi citească. De vreo două luni a început o campanie numită „Cărţile pe faţă“ şi în fiecare săptămână, din februarie încoace, născoceşte câte o idee - de la reduceri la cumpărarea unei cărţi, reduceri la repararea maşinii, înnoirea garderobei până la reduceri la serviciile medicului stomatolog pentru cei care au poze cu cărţi la profil, pe Facebook.

Ideea din această săptămână se numeşte „La un semn deschisă-i cartea“ şi a constat din realizarea de semne de carte cu mesajul „dacă aştepţi un semn pentru a citi o carte, acesta e semnul“.

„Se spune că diferenţa dintre cine suntem acum şi cine vom fi peste 5 ani sunt oamenii pe care îi vom cunoaşte şi cărţile pe care le vom citi. Pentru a le reaminti oamenilor să citească şi cărţi, nu doar reviste şi texte pe internet, la un hipermaket şi la un service auto din Cluj se distribuie gratuit semne de carte“, este de părere Victor Miron.

Potrivit acestuia, surprinzătoare sunt şi locurile unde se distribuie semnele de carte pentru că lumea se aşteaptă să le găsească în librării. Însă, zice Victor Miron, faptul că se dau gratuit în spaţii precum un hipermarket sau un service auto amplifică surpriza oamenilor.

Aşa arată semnele de carte din campania „Cărţile pe faţă“  FOTO: Victor Miron, Facebook

„Mi se pare că în ziua de azi nu e greu să ai acces la cărţi. Avem cărţi acasă, multe le găsim pe gratuit pe internet şi sunt o mulţime şi la biblioteci de unde se pot împrumuta. Cred că nu ne aducem aminte prea des să le citim. Parcă aşteptăm un semn. Poate aceste semne“, spune Adela Mureşan, un alt clujean implicat în campanile „Cărţile pe faţă“.

Ea este cea care a dat numele ”La un semn deschisă-i cartea” acestei noi acţiuni din cadrul campaniei, parafrazându-l pe Eminescu din Scrisoarea a III-a.

Iniţiatorii campaniei speră să tipărească zeci de mii de astfel de semne de carte pe care
să le distribuie în hipermakerturi, în farmacii, în benzinării şi chiar la casele de bilete de autobuz.
Ei speră să fie contactaţi de posibili parteneri atât pentru tipărirea lor cât şi pentru distribuirea
semnelor, dar şi aşteaptă răspuns din partea Primăriei Cluj-Napoca pentru a începe o altă acţiune: călătorii care citesc să nu plătească bilet pe mijloacele de transport în comun într-o duminică pe lună.

Mai puteţi citi:

Clujeanul care a creat noul selfie, book-selfie: „Românii nu citesc pentru că nu e cool să citeşti“

Citeşti? Ai reducere la medic! Primul cabinet stomatologic-anticariat, lansat la Cluj

Promoţiile vin mai repede la Cluj. Când cartea ieftineşte haina

VIDEO Cum să-i faci pe oameni să citească: un service din Cluj şi-a deschis bibliotecă

Cu „cărţile pe faţă“, o campanie prin care un clujean promovează lectura prin book-selfie: „Suntem şi ceea ce citim

FOTO Cum disciplinează un service din Cluj şoferii în trafic: autocolante cu citate din Ghandi şi Sun Tzu

Studenţii de la Ştiinţe Politice şi ale Comunicării promovează lectura în centrul Clujului

Vedetele susţin iniţiativa unui clujean de a promova lectura. Adrian Despot: „În România de azi, o campanie pentru lectură e ca o luptă de gherilă“