Lucrarea care a câştigat concursul pentru logo-ul Bucureştiului a fost descalificată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noul logo al Capitalei nu a rezistat prea mult

Bucureştiul va avea un nou logo, după ce lucrarea care a câştigat concursul pentru sigla Capitalei a fost descalificată. Motivul este că aceasta seamănă foarte mult cu unul dintre logo-urile oraşului Taipei.

Mai mulţi internauţi au sesizat, după desemnarea câştigătorului, că lucrarea aleasă semănă extrem de mult cu unu dintre logo-urile oraşului Taipei.

Potrivit Primăriei Capitalei, în urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare dintre logo-ul declarat câştigător al concursului şi unul dintre logo-urile oraşului Taipei, organizatorii au luat decizia descalificării lucrării prezentate de Narcis Teodor Lupou.

„Facem precizarea că toţi participanţii la concurs au declarat pe propria răspundere că lucrările prezentate sunt originale”, arată municipalitatea.

Juriul va desemna un nou câştigător din lucrările celorlalţi participanţi. Au fost 230 de înscrieri dintre care au fost validate 204. 

Primăria a anunţat că va prezenta public toate lucrările participante. “Regretăm situaţia creată şi, chiar în varianta foarte probabilă că nu este vorba de un plagiat, Bucureştiul nu poate avea un logo reprezentativ atât de asemănător cu al altui oraş. La finalul concursului, vom publica toate lucrările înscrise în concurs şi validate de secretariatul tehnic”, a precizat municipalitatea.

Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi a comentat miercuri, pe Facebook, informaţiile apărute în presă, potrivit cărora designul noului logo al Capitalei este inspirat din cel al Primăriei New Taipei, afirmând că, în aceste condiţii, concursul ar trebui anulat. „După toate dovezile, noul logo al Bucureştiului pare un plagiat. În aceste condiţii, concursul Primăriei ar trebui anulat. Fiecare leu cheltuit pentru această farsă ar trebui să revină la buget. Mai mult, ar trebui să inţelegem cum s-au putut irosi atâţia bani fără ca organizatorii să detecteze un foarte probabil plagiat care a fost descoperit de public în câteva minute. Oraşul Bucureşti a pierdut din nou timp şi resurse preţioase pentru un nimic de PR", scria deputatul.

Primăria Muncipiului Bucureşti a anunţat că din 3 mai Capitala are un logo. Realizatorul lui este Narcis Teodor Lupou, un designer în vârstă de 32 de ani din Timişoara, a cărui lucrare a întrunit cel mai mare punctaj. Premiul este în valoare de 50.000 de lei brut. Concursul a fost deschisă oricărui cetăţean din România în perioada 20 martie - 20 aprilie.

Logo-ul câştigător:

Logo-ul New Taipei:

Mai multe pentru tine:
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate