Încep lucrările de separare a liniilor RATB de tramvai 1 şi 10 de traficul auto general

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Linia tramvaiului 1 va fi separată de traficul auto

Primăria Capitalei, prin RATB, a demarat sâmbătă lucrările de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 şi 10, prin montarea unor stâlpişori de separare a liniilor de tramvai de traficul auto.

RATB va desfăşura lucrările pe două tronsoane ale traseului:

- pe B-dul Timişoara, de la intersecţia cu B-dul Vasile Milea, până la intersecţia cu str. Răzoare.

- pe Şoseaua Viilor, de la intersecţia cu str. Constantin Istrati, până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă.

RATB îi roagă pe deţinătorii de vehicule ca în următoarele zile să nu  lase maşinile parcate pe prima bandă de circulaţie în zonele menţionate, pentru a nu îngreuna traficul şi desfăşurarea lucrărilor.

Săptămâna viitoare, RATB va începe montarea de garduri separatoare pe alte două tronsoane, unul cuprins între Pasaj Obor şi B-dul Timişoara, pe arterele Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, B-dul Vasile Milea şi altul pe strada Constantin Istrati, de la intersecţia cu str. Progresului (Trafic Greu) până la intersecţia cu Şos. Viilor.

Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al oraşului este de 21,6 km, din care 19,6 km de traseu va fi delimitat cu gard de protecţie, iar circa 2 km cu stâlpi flexibili.

Traseul liniilor 1 şi 10 asigură preluarea călătorilor din sudul oraşului (la terminalul Romprim) şi transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piaţa Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluţiei, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piaţa Victoriei, Şos. Ştefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Văcăreşti.

”Prin soluţia propusă, respectiv instituirea benzii proprii pentru acest traseu, se obţine o viteză sporită de exploatare şi o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră şi sens, aşa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit un mare succes. Astfel, pe lângă creşterea ritmicităţii, linia 21 oferă acum posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute, iar pe tronsonul aglomerat de pe Şos. Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. Totodată, redistribuirea vehiculelor RATB creează efecte benefice pentru traficul general al oraşului”, precizează Primăria Capitalei.

Mai multe pentru tine:
Cât costă șuba ciobănească îmbrăcată de Diana Șoșoacă de 1 Decembrie? Verdictul dur al stiliștilor: „Se poartă numai la stână!” Moda e lansată, de fapt, de Gigi Becali
O tânără prezentatoare a murit la nici 30 de ani
Echipament de schi fără greșeli: clăpari, cască, schiuri, bețe, snowboard și ochelari - ghidul complet pentru începători și familii. Ce să cumperi online
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Prețurile au sărit în aer la Târgurile de Crăciun din Capitală! Cât au ajuns să coste vinul fiert, sărmăluțele și fasolea cu ciolan?! Vizitatorii au rămas uluiți!
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
A iertat-o pe bunica regină, care l-a lăsat fără titlul de prinț. Nikolai, apariție spectaculoasă alături de Margareta a Danemarcei