CNADNR a alocat 96,5 milioane de lei pentru finalizarea centurii ocolitoare a Braşovului. Construcţia durează deja de 15 ani şi va fi finalizată în iunie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cel mai mult mai este de lucru la dublarea tronsonul II care este gata doar pe jumătate. FOTOArhivă.

Ocolitoarea Braşovului trebuie să fie gata la 31 decembrie 2015. Termenul final nu a putut fi respectat, iar acum CNADNR anunţă că toate lucrările vor fi gata în iunie 2016. Ocolitoarea Braşovului beneficiază de finanţare europeană.

Pentru ca traficul greu să poată fi eliminat total din oraş, mai trenuie finalizate tronsoanele I şi II. Pentru aceste investiţii CNADNR a prevăzut în buget 96.5 milioane de lei. 11,7 milioane sunt bani europeni din programul derulat în 2007-2013, iar restul de 84,8 milioane vor veni prin programul de finanţări 2014-2020.

Tronsonul I, gata în proporţie de 70%

Lucrările la Tronsonul I sunt finalizate în proporţie de 70%. Ele au fost abandonate în 2013 după ce austriecii dela Alpine Bau au intrat în insolvenţă. După o nouă licitaţie şi mai multe expertize, lucrările au fost preluate de un un consorţiu italian, Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA - Shelter Construct - Pasquale ALO. Termenul de finalizare, potrivit CNADNR este iunie 2016.

Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc.

Dublarea Tronsonului II, întârziată de exproprieri

Lcrările pentru dublarea celui de al doilea tronson sunt acum la stadiul de 56%. Potrivit CNADBR ele au fost întârziate deoare a fost nevoie de exproprieri suplimentare. Investiţia ar trebui finalizată tot în iunie 2016. Lucrările sunt realizate de compania Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRl.. Dublarea tronsonului II care leagă DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman, de DN 13, ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş este absolut necesară pentru ca pe Ocolitoare să se poată circula în regim de autostradă. Totodată, în urma semnării acestui contract se va mai rezolva o problemă spinoasă pentru şoferii care tranzitează ocolitoarea, respectiv construcţia unui pasaj rutier peste centură la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, unde s-au întâmplat foarte multe accidente.

 

Mai multe pentru tine:
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Prețurile au sărit în aer la Târgurile de Crăciun din Capitală! Cât au ajuns să coste vinul fiert, sărmăluțele și fasolea cu ciolan?! Vizitatorii au rămas uluiți!
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Echipament de schi fără greșeli: clăpari, cască, schiuri, bețe, snowboard și ochelari - ghidul complet pentru începători și familii. Ce să cumperi online
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
O tânără prezentatoare a murit la nici 30 de ani
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
A iertat-o pe bunica regină, care l-a lăsat fără titlul de prinț. Nikolai, apariție spectaculoasă alături de Margareta a Danemarcei
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Cât costă șuba ciobănească îmbrăcată de Diana Șoșoacă de 1 Decembrie? Verdictul dur al stiliștilor: „Se poartă numai la stână!” Moda e lansată, de fapt, de Gigi Becali