În pragul iernii, două importante străzi din municipiu intră concomitent în reabilitare. Se anunţă un trafic auto infernal

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Carosabilul va fi raşchtetat pentru a se realiza un covor asfaltic nou   FOTO Florentin Coman

Municipalitatea brăileană deschide, în pragul iernii, lucrările de reabilitare a două artere rutiere foarte importante: Şos. Buzăului şi Calea Călăraşilor. Cum pe ambele străzi şantierele se vor derula concomitent este de aşteptat ca traficul să devină foarte dificil, asta cu atât mai mult cu cât suntem în pragul iernii, iar vremea se poate înrăutăţi de pe o zi pe alta.

Prima a intrat în reabilitare, zilele trecute, Şos. Buzăului, pe tronsonul cuprins între Şoseaua de Centură şi intersecţia cu Str. Chişinău. Reprezentanţii Primăriei anunţă, însă, că şi pe Calea Călăraşilor vor începe în curând lucrări. În mod normal, şantierul ar fi trebuit deschis în luna septembrie, termenul de finalizare fiind primăvara anului viitor.

Atât Şoseaua Buzăului cât şi Calea Călăraşilor au fost programate pentru lucrări de reabilitare şi modernizare, pe tronsoanele cuprinse între Bariera Călăraşilor şi Şoseaua de Centură. Reabilitarea constă, în principal, în refacerea covorului asfaltic, înlocuirea bordurilor şi ridicarea la cotă a canalizărilor şi gurilor de scurgere, pe o lungime de 2,9 km pentru Calea Călăraşilor şi cam tot la fel pentru Şoseaua Buzăului.

Investiţia pentru Şoseaua Buzăului va fi de 4,388 milioane lei (fără TVA), în timp ce pentru Calea Călăraşilor bugetul este un pic mai mare, deoarece aici este prevăzută şi realizarea a 3 sensuri giratorii: în dreptul Liceului de Construcţii, la intersecţia de la Kaufland şi la intersecţia cu Centura) - 5,3 milioane lei, preţul final de adjudecare fiind 5,267 milioane lei, fără TVA. Investiţia este acoperită în proporţie de 75% cu bani de la bugetul de stat şi 25% de la bugetul local.

Cele două contracte de lucrări, inclusiv partea de consultanţă, au fost câştigate în urma selecţiei de oferte de către "Tancrad" şi "Add Global Design" din Galaţi având subcontractant "Tancrad Construct" din Brăila, practic o subsidiară a grupului de firme aparţinând familiei milionarilor gălăţeni Stăncic, care în prezent au probleme cu justiţia din cauza asocierii cu preşedintele CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, în comiterea unor ilegalităţi.

Reabilitarea ”drumului morţii” Botoşani-Suceava continuă . Ministerul Transporturilor a semnat un nou contract de finanţare