De ce unele reclame îşi ating scopul, iar altele nu ne fac să cumpărăm produsele pe care le promovează

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Unele reclame reuşesc să şocheze de-a dreptul. Este şi cazul reclamei KFC filmată la Turnul lui Vlad Ţepeş

Câte dintre reclamele pe care le-aţi văzut la televizor reuşiţi să vi le amintiţi măcar sumar? Specialiştii spun că incapacitatea reclamelor de a ne atrage atenţia este unul din motivele pentru care acestea nu-şi îndeplinesc scopul şi nu ne determină să cumpărăm produsul respectiv.

Câte reclame „trec” pur şi simplu pe lângă dumneavoastră fără să vă capteze atenţia? Bombardarea cu informaţii pe Internet, la televizor sau radio ne fac foarte selectivi când vine vorba despre atenţie.

Potrivit specialiştilor, pentru a ne capta atenţia, reclamele chiar trebuie să aibă ceva deosebit. Care sunt cele mai frecvente greşeli ale celor care se află în spatele reclamelor?

Potrivit specialiştilor în comunicare şi publicitate Max Sutherland şi Alice Sylveser, care au dedicat mai multe volume publicităţii, reclamele nu-şi ating scopul din mai multe motive:

- Unele reclame nu sunt suficient de distinctive pentru a se face remarcate din mulţimea de reclame. Cu alte cuvinte, acestea nu sunt suficient de creative pentru a ne capta atenţia.

- Insuficient timp pentru procesare. Schimbarea rapidă de scene din reclamele foarte scurte limitează timpul de procesare necesar înţelegerii lor, astfel că mesajul lor nu ajunge practic să fie înţeles de noi.

- Distragerea atenţiei. Multe persoane au alte activităţi atunci când firmul sau emisiunea TV este întreruptă de publicitate. Unii vorbesc cu ceilalţi din casă, verifică e-mail-urile sau conturile de socializare sau părăsesc camera. Aşa se face că de multe ori reclama nu are şanse nici măcar să fie observată.

- Mulţi telespectatori se gândesc la alte lucruri în timp ce pe eranul televizorului rulează reclame. Şi în acest caz este treaba creatorilor de reclame să vină cu produse originale care să îi scoată pe telespectatori din starea de visare.

- Nu se face legătura foarte bine dintre produs şi brand. În multe reclame, legătura dintre numele produsului şi tipul acestuia nu este suficient de clară şi puternică. Aşa se face că ţinem minte reclama, dar nu mai ştim la ce brand se referă.

Vă mai recomadăm:

FOTO Reclamele de pe vremea bunicilor şi străbunicilor noştri. Cum erau „momiţi” cititorii ziarelor în 1928

Poveştile celor doi faimoşi boxeri americani care au făcut cea mai mare reclamă unui restaurant din Bistriţa

Mai multe pentru tine:
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Ben Affleck, prins la înghesuială între celebrele sale foste soții! Întâlnire de gradul III cu cele două Jennifer, în același timp. Starul pare deprimat
Scandal uriaș în Corbeanca. Copiii primesc mâncare de la firma consiliului local la un preț peste lege. Părinții, obligați să semneze contracte. Firma a funcționat fără autorizație de catering: „Își bat joc de copii”
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Zi excelentă pentru o zodie de foc! 15 decembrie aduce noroc, reușite și vești bune pentru acești nativi
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Ce spune despre România un vlogger american ce a fost arestat în Rusia: Nu există nimic similar!
Irinel Columbeanu s-a botezat, înainte de Sărbători. Fostul milionar și-a schimbat religia la 68 de ani: „E cea mai importantă decizie din viața lui”
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!