Asociaţiile pentru gestionarea deşeurilor electrice şi electronice denunţă continuarea campaniilor de “buy-back”
0Asociaţiile pentru gestionarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, inclusiv surse de lumină (CCR Logistics Systems, Ecotic şi Recolamp) denunţă înlocuirea campaniile de “buy-back” de către retaileri cu aşa numitele “campanii de replacement”, prin care se acordă în continuare un discount cumpărătorului care la achiziţionarea de obiecte electrocasnice la preţ redus duc la magazine produsele vechi.
Sistemul buy-back, prin care românii puteau cumpăra obiecte
electrocasnice la preţ redus dacă duceau la magazine produsele vechi, a
fost oprit încă din iulie 2009, "însă unele asociaţii, încă continuă
aceaste acţiuni redenumite în prezent ironic “campanii de replacement”.
Conform acestei “ambalări” campaniile doresc înlocuirea unui aparat
vechi, cu unul nou care se presupune că are o mai bună eficienţă
energetică, reducând astfel amprenta de carbon", se arată în
comunicatul remis de CCR Logistics Systems, Ecotic şi Recolamp.
“Nu putem şi nu dorim să contestăm progresul tehnologic şi, aşadar, nu
contestăm faptul că un echipament nou este posibil să deţină o clasă
energetică superioară. Însă reducerea amprentei de carbon nu face parte
din destinaţiile legale ale sumelor mobilizate pentru gestionarea
deşeurilor electrice şi electronice” a declarat directorul general al
,Recolamp, Raul Pop.
“Descurajarea creării punctelor de colectare permanente,
imposibilitatea stopării acestor campanii precum şi deturnarea de
fonduri, sunt doar câteva aspecte negative ale acestor campanii”
adaugă, la rândul său, preşedintele Ecotic, Valentin Negoiţă.