„Adevărul” – cea mai citată publicație din presa scrisă
0„Adevărul” conduce topul celor mai citate titluri de presă din România, potrivit unei analize realizate de Media Trust pentru luna iunie 2025.
Ziarul „Adevărul” are cele mai multe titluri citate în mass-media românească în luna iunie 2025, arată cel mai recent raport publicat de Media Trust.
Astfel, publicația ocupă prima poziție în clasamentul național în ceea ce privește titlurile citate, 308, și pe locul al patrulea în ceea ce privește menționările în alte materiale jurnalistice, ceea ce subliniază vizibilitatea și influența editorială a ziarului în peisajul mediatic românesc.
Analiza, realizată pe baza a peste 10.500 de materiale de presă (scrisă, online, radio și TV) apărute între 1 și 30 iunie 2025, a identificat 5.413 materiale valide în care au fost menționate surse media. Dintre acestea, cele mai frecvente citări de titluri din presa tipărită au vizat articole, anchete sau comentarii publicate de „Adevărul”.
Pe locul doi în clasament se află Fanatik, cu 293 de menționări, urmat de Libertatea (145), Click (137) și Ziarul Financiar (64).
Raportul evidențiază o tendință clară în preferințele redacțiilor din România, „Adevărul” remarcându-se ca o sursă jurnalistică de referință, cu un conținut des citat și reluat în presa națională, în special datorită numărului mare de titluri care generează interes editorial.
Metodologia utilizată de Media Trust vizează exclusiv citările directe și explicite ale surselor media - articole, știri, declarații sau comentarii - fără a include republicări integrale sau trimiterea la materiale proprii ale trusturilor media.
Fondată în 1999 și afiliată la Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România este cea mai longevivă companie privată de monitorizare media din țară și deține cel mai extins portofoliu de clienți din domeniu. Firma oferă acces zilnic la informațiile difuzate în presa scrisă, online, radio și televiziune din 15 state din Europa Centrală și de Est.
Din anul 2004, mediaTRUST este membră a prestigioasei organizații internaționale FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse), iar începând cu 2014 face parte din BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia) și ARMA (Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor).