CFR Călători primește încă 12 trenuri electrice. Rutele pe care vor cicrula

0
Publicat:

CFR Călători urmează să primească încă 12 trenuri electrice din cele 37 contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cu Alstom, scrie Agerpres.

Alstom/FOTO: ARF

Cele 12 trenuri ar urma să deservească patru rute feroviare, fiind vorba de: Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Galaţi, Iaşi – Cluj Napoca.

Potrivit ARF, Comisia de analiză şi evaluare, desemnată prin decizia preşedintelui BRM, a acceptat valoarea cea mai bună obţinută în urma licitaţiei electronice şi a hotărât adjudecarea şi acordarea dreptului de a semna contractul operatorului economic CFR Călători, la valoarea compensaţiei unitare exprimată în lei/tren-km de 31,96 lei.

În cadrul CSP-L3, vor fi alocate 12 rame electrice (11+1 rezervă), din cele 36 ce urmează a fi livrate de Alstom, care vor fi utilizate de CFR Călători pentru prestarea serviciului de transport feroviar public de călători, distribuite pe cele patru rute ale pachetului. Anual, aceste rame vor efectua 11.680 de rute (dus-întors), cu un total de 4.585.532.89 tren-km.

Serviciile prevăzute în CSP-L3 vor acoperi rute magistrale electrificate din nord-estul, centrul şi sud-estul ţării, contribuind la îmbunătăţirea serviciilor feroviare ce deservesc municipiile Bucureşti Nord, Iaşi, Cluj Napoca, Galaţi, Brăila, Ploieşti, Bacău, Buzău, Suceava şi Focşani.

Acest contract are prevăzută o valabilitate de maximum 38 de luni şi vizează patru rute de serviciu public (prestate cu 12 rame RE-IR1), respectiv Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Galaţi, Iaşi – Cluj Napoca.

Primele 12 rame RE-IR1 vor fi utilizate în cadrul primului contract de servicii publice de transport feroviar din România atribuit CFR Călători prin procedură competitivă, procedură finalizată prin adoptarea HG nr. 1.328/2023.

La 20 noiembrie, primul tren Alstom a plecat din Gara de Nord, București, și s-a îndreptat către Brașov, iar preţul unui bilet Bucureşti-Braşov va fi de 91 de lei pentru Clasa I-a, respectiv 63 lei la Clasa II-a.

Trenul are șase vagoane, cu o capacitate totală de 351 de locuri. De asemenea, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h. Și, foarte important, mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom.

Mai multe pentru tine:
Sfințirea de la Catedralei Mântuirii Neamului, dincolo de curtea lăcașului de cult. „Va fi un punct de reper pentru țară și pentru turiști” | REPORTAJ
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Mesajele Vasilicăi Enache, avocata decedată în explozia din Rahova, analizate de criminalist: „În acel bloc era o bombă cu ceas”
Dotarea Armatei Roșii la 22 iunie 1941, în conformitate cu amintirile mareșalului G. K. Jukov
Profesoară de biologie din Iași, implicată într-un scandal uriaș. Elevii ar fi găsit imagini cu ea pe site-uri pentru adulți: „Face filme”
O educatoare din Gorj, prinsă beată la volan, aproape de comă alcoolică
Tradiții și superstiții de Sfântul Dumitru. De ce nu e bine să atingi cuțitele în această zi