Compania Carpatair a renunţat la ruta Timişoara-Chişinău

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Carpatair va menţine cursele de la Chişinău spre Roma şi Veneţia

Acţionarii elveţieni ai Carpatair au decis majorarea capitalului social al companiei aeriene cu cinci milioane de euro pentru finanţarea programului de restructurare şi modernizare a flotei.

„Decizia acţionarilor Carpatair privind această infuzie de capital a fost condiţionată de reducerea numărului de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Timişoara în favoarea aeroporturilor care respectă şi încurajează libera concurenţă”, a declarat Nicolae Petrov, preşedinte & CEO Carpatair, citat de economica.net.

Carpatair, cu hub la Timişoara, va renunţa la modelul „hub-and-spoke” (sistem prin care un operator transportă pasagerii la o locaţie centrală, iar de acolo se face legătura spre altă destinaţie) şi se va concentra pe operaţiunile point-to-point ( legături directe, fără a mai fi nevoie de escală).

Prin urmare, Carpatair nu va mai efectua cursele de pe Aeroportul Timişoara spre Iaşi, Bacău, Chişinău, Craiova, Dusseldorf, Munchen, dar va continua să opereze pe rutele Timişoara-Milano, Roma Fiumicino, Stuttgart şi Veneţia. Vor mai fi menţinute zborurile de la Bacău la Milano şi Roma, de la Chişinău la Roma şi Veneţia, dar şi cele de la Craiova la Roma.

Ultimele zboruri pe rutele Iaşi – Timişoara, Bacău-Timişoara şi Craiova-Timişoara, vor fi efectuate până pe data de 21 iunie, inclusiv, după cum reiese din sistemul de rezervări al companiei. Carpatair a renunţat şi la cursele din Timişoara spre Dusseldorf şi Munchen.

De asemenea, flota operatorului s-a redus considerabil. Dacă pe site-ul companiei încă figurează o flotă de 12 avioane, săptămâna trecută singurul Boeing B700 – 300 a fost revopsit la Norwich (Marea Britanie) cu numele unei alte companii pe fuselaj: Belavia, din Belarus. În prezent, compania operează zborurile cu trei aeronave Fokker 100 şi patru Saab 2000.

Trei incidente aviatice în luna ianuarie a acestui an, plus ratarea aterizării pe aeroportul din Roma a unei curse Carpatair, care efectua un zbor intern pentru Alitalia, au dus la suspendarea contractului cu operatorul italian, contract aflat în derulare din primăvara anului trecut.

Nu doar companiile aeriene din România se confruntă cu probleme. Mai multe companii au dat faliment, printre care cele mai răsunătoare sunt Malev din Ungaria şi Aerosvit din Ucraina, iar altele se luptă cu restructurarea, cum este cazul companiei LOT Polish Airlines.

Mai multe pentru tine:
Pensia pe care o primește Carmen Tănase de la stat, după patru decenii de muncă: „Am două cum ar veni”
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Crima pasională din Ploiești. Viața medicului Roxana Călin după ce a ucis-o pe soția amantului. S-a recăsătorit cu un bărbat din domeniul juridic și călătorește de la Monaco în toată lumea
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Cum se simte Nick Rădoi după șase operații?! „Mai am încă șase luni chimioterapie” Ce tratamente minune face milionarul în Mexic? „Doctorii din America nu sunt de acord”
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry