Participanții de la Săptămâna Modei de la Milano s-au mobilizat împotriva extremei drepte din Italia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Alegeri în Italia. Stilişti de la marile case de modă italiene şi influenceri de pe reţelele de socializare au profitat de ediţia din acest an a Săptămânii Modei de la Milano pentru a mobiliza opinia publică din Italia împotriva extremei drepte înaintea alegerilor parlamentare care vor avea loc duminică.

Săptămâna Modei de la Milano - 2022 | FOTO EPA-EFE

În contextul în care sondajele de opinie plasează pe primul loc în preferinţele alegătorilor partidul post-fascist Fratelli d'Italia, condus de Giorgia Meloni, şi prevăd un absenteism ridicat, directorul artistic al casei Valentino, Pierpaolo Piccioli, celebra Donatella Versace şi vedeta online Chiara Ferragni au luat cuvântul pe reţelele de socializare pentru a-i îndemna pe admiratorii lor să se prezinte la urne.

„Mergeţi să votaţi, pentru că aceste alegeri sunt foarte importante pentru ţara noastră! Pe 25 septembrie, votaţi pentru a apăra drepturile obţinute, gândindu-vă la progres şi privind spre viitor", a scris pe Instagram Donatella Versace, a cărei casă de modă a organizat o prezentare vineri la Milano, scrie Agerpres.

Pierpaolo Piccioli, prezentându-se ca "un om de stânga", i-a îndemnat şi el pe tinerii italieni să meargă să voteze.

„Gândul că există oameni, fiinţe umane care în aceste momente se tem, le este frică de consecinţele acestor alegeri mă înnebuneşte de furie", a scris el.

„Sper că toţi tinerii de peste 18 ani vor merge să voteze pe 25 septembrie, pentru că nu trebuie să facem niciun pas înapoi în privinţa drepturilor câştigate", a adăugat el, referindu-se la programul reacţionar promovat de Giorgia Meloni în mai multe chestiuni sociale.

„Da pentru familiile naturale, nu pentru lobby-ul LGBT! Da pentru identitatea sexuală, nu pentru ideologia de gen! Da pentru cultura vieţii, nu pentru abisul morţii!", declarase ea în luna iunie.

La rândul ei, Chiara Ferragni i-a îndemnat pe milioanele sale de admiratori de pe Instagram şi TikTok să apere "dreptul femeilor la avort, dreptul persoanelor LGBT de a nu fi bătute, insultate, discriminate, dreptul celor au de suferit atunci când decid pentru propria viaţă, dreptul unui copil de a simţi că aparţine acestei ţări chiar dacă provine din părinţi străini".

Chiara Ferragni, care este şi o foarte bună femeie de afaceri, s-a adresat în mod special tuturor celor care "nu se simt reprezentaţi" şi celor "dezamăgiţi". "Depinde doar de noi să alegem să apărăm şi să extindem aceste drepturi sau să le abandonăm în mâinile celor care vor să le limiteze. A nu vota înseamnă doar să a delega altora ceea ce trebuie noi înşine să decidem", a concluzionat ea.

„Front împotriva extremei drepte"

Casele de modă italiene s-au mobilizat şi pentru a permite angajaţilor care lucrează în perioada prezentărilor de la Milano să voteze la alegerile de duminică.

„Casa Gucci a reorganizat complet programul de lucru pentru a ne permite să ajungem acasă şi apoi să votăm", a dezvăluit Giacomo, un angajat de la sediul din Roma al casei Gucci, dar care se află acum la Milano cu ocazia Săptămânii Modei, alături ceilalţi colegi ai săi.

Aproximativ 80% din angajaţii caselor de modă italiene - designeri, stilişti, directori de producţie, echipe de produs şi echipe de marketing - s-au mobilizat pentru a asista la defilările de modă de la Milano, precum şi pentru a participa la fazele de comercializare a colecţiilor prezentate.

Programele şi cutumele au fost modificate pentru a le permite tuturor să ajungă în localităţile lor de rezidenţă, în contextul în care votul prin procură nu este autorizat în Italia.

Miza este cu atât mai mare, cu cât rata de participare ar putea să scadă sub 70%, ceea ce ar reprezenta un nivel istoric scăzut pentru Italia.

„Unii dintre noi trebuie să meargă să voteze în Apulia, în Sicilia, în Sardinia! Este de neconceput că în 2022, cu toate mijloacele tehnologice de care dispunem, trebuie încă să ne deplasăm pentru a vota", a declarat Roberto Strino, un angajat în vârstă de 39 de ani al casei Giorgio Armani.

„Voi merge la vot, pentru că aceste alegeri sunt foarte importante şi trebuie să facem front comun împotriva extremei drepte", a adăugat el.

„Am decis să închidem showroom-ul Fendi pentru toată ziua de duminică", a anunţat Serge Brunschwig, CEO-ul Fendi, în marja defilării organizate de această casă de modă.

„Vom acoperi cheltuielile ocazionate de deplasările angajaţilor noştri italieni, pentru ca ei să poată să meargă la birourile lor de vot şi să se întoarcă la Milano luni sau marţi", a adăugat el.

Mai multe pentru tine:
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
O companie cunoscută își închide toate cele 17 magazine din România. Au fost anunțate deja lichidări masive de stocuri
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie