Compania Ryanair i-a spus unei văduve că soțul ei mort trebuie să facă cererea de rambursare a unor bilete

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ryanair a refuzat să ramburseze biletele de avion, în valoare de 827 de lire, după ce o femeie a cerut anularea lor în urma decesului soțului. Soțul acesteia rezervase biletele în 2024 și urma să zboare în septembrie, către Veneția, pentru a reprezenta Scoția la un meci de fotbal în scaun cu rotile.

Ryanair/FOTO: Shutterstock

Yvonne Shields, în vârstă de 44 de ani, a încercat să anuleze zborul lui Colin Shields de la Edinburgh la Veneția, după ce acesta a murit în aprilie, scrie Telegraph.

Bărbatul era tetraplegic în urma unui accident petrecut în urmă cu 14 ani și avea nevoie de doi îngrijitori esențiali care să îl însoțească în călătorie, ale căror bilete le plătise tot el.

După decesul său, cauzat de o hemoragie cerebrală, Yvonne a contactat serviciul de relații cu clienții Ryanair pentru a solicita rambursarea zborurilor, însă a declarat că i s-a spus că nu poate primi banii înapoi pentru biletele îngrijitorilor, întrucât acestea fuseseră rezervate de soțul ei.

I s-a promis o rambursare de doar 258 de lire pentru biletul lui, dar spune că nici aceea nu a fost primită.

Când aceasta a contactat din nou compania aeriană pentru a urmări rambursarea, i s-ar fi spus că nu pot oferi informații decât dacă vorbesc cu persoana care a făcut rezervarea, deși fuseseră informați că aceasta a decedat.

Yvonne a precizat că a transmis companiei Ryanair certificatul de deces al soțului ei și dovada că este executorul testamentar, însă compania a refuzat în continuare să comunice cu ea.

„Colin a murit pe 12 aprilie, iar eu i-am contactat pe cei de la Ryanair tot în aprilie. Am completat formularul pentru rambursarea biletelor lui Colin și ale îngrijitorilor. Mi-au aprobat o parte din rambursare, dar nu au trimis nimic.

Mi-au spus că politica lor este să ramburseze doar biletul lui Colin, nu și pe cele ale îngrijitorilor. Dar nici măcar acea rambursare nu am primit-o, nimic”, a mărturisit femeia.

Ea a adăugat că, atunci când a încercat să obțină rambursarea, i s-a spus „că trebuie să vorbească cu persoana care a făcut rezervarea”, deși ea și sora ei informaseră compania că persoana respectivă a murit.

Un agent de la serviciul de asistență Ryanair i-a spus că „nu poate divulga nicio informație unei persoane care nu este legată de rezervare” și a încheiat conversația.

Doamna Shields a spus că lipsa de empatie din partea companiei Ryanair a fost tulburătoare și a făcut-o „să izbucnească în lacrimi”.

„Faptul că nici măcar nu îmi returnează banii este revoltător. E ca și cum ai da cu capul de un zid. Vor să vorbească cu cineva care nu mai e în viață, e o cerere nerezonabilă.

Este lipsa de empatie, lipsa de înțelegere – nu e vorba de o persoană oarecare care mergea într-o vacanță, era o persoană cu dizabilități. Dacă un membru al familiei tale ar fi murit, cu siguranță ai considera că totul ar trebui anulat”, a mai afirmat aceasta.

Pe 30 iunie, doamna Shields a fost informată că o rambursare în valoare de 257,58 lire sterline a fost emisă și, din păcate, a fost informată greșit de un agent de servicii clienți care a crezut în mod eronat că ceilalți doi pasageri din rezervare nu au dreptul la rambursare.

„Domnul Shields urma să călătorească de la Edinburgh la Veneția pe 16 septembrie 2025, însă a decedat înainte de acest zbor. Doamna Shields a încercat să solicite o rambursare (pe 26 aprilie) și a fost informată că trebuie să trimită un certificat de deces și dovada calității de executor testamentar.

Pe 30 iunie, doamna Shields a fost informată că o rambursare în valoare de 257,58 lire sterline a fost emisă, însă, din păcate, a fost informată eronat de un agent al serviciului clienți, care a crezut în mod greșit că ceilalți doi pasageri incluși în rezervare nu au dreptul la rambursare.

Departamentul nostru de Servicii Clienți este bucuros să sprijine în continuare acest pasager pentru a corecta eroarea agentului și pentru a-i oferi asistență în procesul de rambursare.”

Mai multe pentru tine:
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
O companie cunoscută își închide toate cele 17 magazine din România. Au fost anunțate deja lichidări masive de stocuri
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”