Planul Facebook de a deveni principala platformă unde se publică ştiri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook va începe de luna aceasta să publice articole integrale ale unor publicaţii, într-un efort de a integra mai bine conţinutul site-urilor de ştiri mari şi de a-i reţine pe oameni mai mult în interiorul reţelei. De astăzi, acest lucru are şi un nume - Instant Articles.

„New York Times“, „Buzz Feed“ sau „National Geographic“ vor fi primele publicaţii care vor colabora strâns cu Facebook pentru a-şi oferi conţinutul integral utilizatorilor de Facebook, renunţând practic la exclusivitatea propriului site.

Proiectul Facebook de a publica ştiri de pe site-uri, în format integral, este unul care schimbă radical modul în care oamenii vor da de conţinut. Facebook pare să facă o treabă mai bună decât Google, care a avut probleme cu publisherii din cauza Google News, pentru că ştirile sunt preluate automat şi fără ca Google să plătească o cotă parte din venituri.

Potrivit „Wall Street Journal“, publicaţiile vor putea să păstreze toate veniturile din publicitatea obţinută din ştirile publicate pe Facebook dacă îşi vând singuri reclamele. În schimb, dacă apelează la reţeaua Facebook, compania lui Mark Zuckerberg va primi 30% din venituri. Astfel, Facebook nu pare a vedea Instant Articles ca o sursă de venit iniţială, ci mai mult ca o metodă de fidelizare şi reţinere a cititorilor în site.

Şi în momentul de faţă site-urile de ştiri depind de paginile lor de Facebook, care aduc un trafic numeros către platformele lor. În acest context, marile instituţii media investesc în promovarea pe Facebook, pentru a-şi scoate articolele importante în faţă, prin reclame care ajung în News Feed-ul utilizatorilor.