Marea schimbare Facebook: n-ai dislike, dar ai Reacţii şi vei comunica fără cuvinte

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reacţiile pentru Facebook te vor învăţa să „comunici" fără cuvinte.

De la Facebook era dorit un buton de dislike, dar nu va fi cazul. Marea schimbare începe din Irlanda şi Spania şi noua funcţionalitate îţi permite să te exprimi fără cuvinte.

"Oamenii şi-au dorit butonul «dislike» de mulţi ani şi câteva sute m-au întrebat despre el, iar azi este o zi specială, pentru că pot într-adevăr să confirm că lucrăm la el şi suntem foarte aproape de a livra o versiune de test", a spus Mark Zuckerberg la mijlocul lunii septembrie. "Dacă tu publici ceva trist, s-ar putea să nu fie prea bine să primeşti «like», dar cumva prietenii şi oamenii care te cunosc vor să exprime o emoţie, să îţi arate că te înţeleg", a mai adăugat acesta. Acum, acel plan se materializează în ceea ce Facebook numeşte Reactions.

Mark Zuckerberg, printr-un videoclip publicat pe contul său, ne arată la ce să ne aşteptăm cu aceste reacţii. Sunt, de fapt, încercări de a transpune emoţiile într-un spaţiu digital, dar dincolo de like, care înseamnă doar apreciere. Desigur, un dislike ar cântări prea mult în starea emoţională a utilizatorilor, aşa că Facebook îl evită. În schimb, a creat aceste unelte care, în aparenţă, vor încerca să întreţină empatia.

Facebook Reactions înseamnă că poţi folosi: LikeIubireVeselieBucurieUimireTristeţe şi Furie. Acestea sunt în engleză, în poza de mai jos, şi în versiunea web a Facebook îţi apar când treci cu mouse-ul peste like. Pe smartphone, în aplicaţia dedicată, va trebui să ţii apăsat pe like până apar şi acestea. Apoi, vei vedea un contor pentru fiecare în parte, aşa cum vezi acum despre share-uri, like-uri şi comentarii. 

Când o să ai acces la Facebook Reactions

Cele şase reacţii vor fi testate întâi în Irlanda şi Spania, iar răspunsul este destul de simplu de ce a început Facebook de acolo: oamenii din aceste ţări nu prea au prieteni în alte ţări. Astfel, utilizatorii de acolo sunt ca grupuri mici de test ca să vadă Facebook cum vor reacţiona la noua funcţionalitate. Totodată, dacă tu ai avea acces la Reacţii, dar eu nu, pentru că sunt în altă ţară, reţeaua socială nu ar avea un feedback suficient de bun despre eficienţa acestei noutăţi, scrie The Verge. Inspiraţia Facebook pentru Reacţii a venit de la reţeaua socială Path.

Partea a doua a acestei schimbări este că oamenii nu doreau neapărat un buton de dislike. Impactul negativ este destul de mare şi asta ar putea dăuna pe termen lung legăturilor între oameni. Facebook se vrea o platformă care conectează miliarde de persoane, iar conexiunea aceasta nu poate fi crescută şi întreţinută pe ură. Dislike ar exprima ură, dispreţ, dezgust şi tot felul de stări negative. În definitiv, Facebook nu face bani din negativism. Totodată, reţeaua socială nu susţine astfel atitudini de trolling.

Feedback preţios a mai venit pentru Facebook şi din stickerele pe care le ai în comentarii sau în mesageria Facebook. Cei mai mulţi foloseaua stickere optimiste, triste sau furioase. Facebook ştie ce foloseşti, când foloseşti, aşa că a folosit la maximum ceea ce a urmărit în comentarii. Practic, a rezumat toate stickerele şi toate stările la nişte emoticoane care să rezume mai bine o atitudine, dar fără cuvinte. Totodată, Facebook a analizat şi comentariile compuse dintr-un singur cuvânt, când spui hahalolwow, etc.

Butonul de like a fost introdus în 2009, iar Facebook are în prezent aproape 1,5 miliarde de utilizatori. Pregăteşte servicii de Internet gratuit pentru Africa şi cei mai mulţi utilizatori intră de pe smartphone. Aceşti oameni care compun Facebook mai oferă şi feedback, din când în când, iar mulţi dintre ei cereau butoane de empatie. Voiau mai mult decât like, care nu poate arăta decât susţinerea. Aşa s-a ajuns la ceea ce Facebook devine azi. Va fi interesant însă de văzut cum vor empatiza oamenii.

Un videoclip care îţi arată cum funcţionează Reactions este disponibil aici, direct de la fondatorul Facebook. Noutatea va fi disponibilă pentru utilizatori obişnuiţi şi pagini, aşa că oriunde ai fi pe Facebook nu scapi. Deocamdată, Spania şi Irlanda se bucură de ea, iar primele reacţii sunt pozitive.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Mai multe pentru tine:
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
O companie cunoscută își închide toate cele 17 magazine din România. Au fost anunțate deja lichidări masive de stocuri
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Crăciun regal colorat la Sandringham. Prințesa Kate a ales carourile, iar Regina Camilla roșul