Facebook, un nou proces: un bărbat spune că reţeaua a promovat produse folosindu-se ilegal de numele său

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook nu pare să audă vocea utilizatorilor săi FOTO Reuters

Facebook a fost dat în judecată în SUA pentru că ar fi afişat faptul că unii utilizatori au dat Like la pagini pe care nici măcar nu le ştiau. Cazul nu e singular, mulţi utilizatori plângându-se uneori de acest lucru.

Un bărbat din Colorado susţine că Facebook le-a arătat prietenilor săi că ar fi dat Like la o anumită pagină de care nu ar fi fost niciodată interesant şi la care nu a apăsat butonul magic.

Procesul se desfăşoară în San Jose, potrivit "Fast Company", iar Anthony Ditirro spune că Facebook a înşelat utilizatorii în a crede că prietenii lor au dat Like la anumite pagini pentru a promova anumite produse. Pentru fiecare utilizator la care a ajuns acest mesaj, bărbatul cere cel puţin 750 de dolari despăgubi.

Utilizatorul de Facebook spune că reţeaua socială a invadat intimitatea oamenilor prin promovarea unor produse fără aprobarea lor, folosindu-se de recomandările sociale.

Sponsored Stories, la final

În primăvară, Facebook va renunţa la o formulă de marketing care i-a adus câteva probleme până acum. E vorba de celebrele sponsored stories care presupun că de promovarea unei pagini, în News Feed-ul altor utilizatori, este legat numele unui prieten care apreciază deja pagina. Reţeaua socială a decis să schimbe lucrurile, după ce în 2011 a fost dată în judecată pe motiv că încalcă intimitatea utilizatorilor, notează VentureBeat.

Facebook a ieşit din acel proces cu o înţelegere de 20 de milioane de dolari, dar în iunie 2013 a anunţat că lucrurile se vor schimba, în special în ceea ce priveşte sponsored stories. Mai mult, reţeaua socială le-a oferit utilizatorilor mai mult control asupra modului în care sunt afişate aceste mesaje, decizie care ar fi dus la pierderi de circa 100 de milioane de dolari în venituri.

„Sistemul de publicitate socială se va adresa audienţei pe care o urmăreşte cel care promovează şi nu vor mai fi folosite informaţiile nimănui, în contextul reţelei, pentru un anunţ pe care nu l-ar fi văzut şi în altă situaţie“, a declarat Facebook printr-un purtător de cuvânt.

Vi s-a întâmplat şi vouă să vă apară că aţi dat Like fără să o fi făcut? Spuneţi-ne povestea voastră pe Tech Adevărul. 

Mai multe pentru tine:
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Gestul răvășitor al lui Eugen Cristea, la 7 luni de la decesul soției: „Îi simt prezența în casă, mai pun o farfurie pe masa de Crăciun”. Cine îi alină suferința?
Motivul halucinant pentru care Emmanuel Macron a apărut cu pantofi cu două numere mai mari. Imaginile sunt reale și au încins Internetul
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
O fată de 15 ani, violată de alți doi adolescenți. Înregistrarea video cu momentul răpirii fost făcută publică
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Crima pasională din Ploiești. Viața medicului Roxana Călin după ce a ucis-o pe soția amantului. S-a recăsătorit cu un bărbat din domeniul juridic și călătorește de la Monaco în toată lumea
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste