Eveniment Facebook pe 20 iunie: după hashtag, urmează un RSS Reader?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mark Zuckerberg rezistă presiunii investitorilor şi încearcă să inoveze FOTO Facebook

Facebook a trimis invitaţii presei americane pentru un eveniment care va avea loc pe 20 iunie. În anunţul misterios, trimis în plicuri, nu pe mail, Facebook vorbeşte despre o "idee mare".

"O echipă mică a lucrat la o idee mare. Veniţi să beţi o cafea cu noi şi să aflaţi mai multe despre un nou produs", scrie Facebook. De asemenea, pe colţul hârtiei este o pată de la o ceaşcă de cafea, ceea ce arată de fapt încotro se îndreaptă acest anunţ, mai ales că au apărut informaţii în ultimele zile privind o nouă lansare Facebook.

După activarea #hashtag-urilor pe Facebook, reţeaua socială a lui Mark Zuckerberg s-ar putea folosi de faptul că poate să indexeze mult mai bine acum informaţiile şi să lanseze un ... RSS Reader. Sau cel puţin ceva asemănător. După cum bine scrie TechCrunch, pata de cafea ar putea indica ideea de lectură. Şi pentru că cel mai popular agregator RSS, Google Reader se va închide de pe 1 iulie, Facebook ar putea profita de pe urma acestui fapt.

Un agregator social?

În plus, spre deosebire de un agregator clasic, Facebook s-ar putea transforma într-o sursă de ştiri mai bună decât înainte. Nici acum nu este o sursă proastă, dar paginile ziarelor şi agenţiilor de presă sunt dezorganizate. Dacă ar putea fi aranjate la un loc, un flux de ştiri impresionant ar putea fi creat, cu cele mai importante ştiri selectate de către editorii social media.

Primele informaţii despre un RSS Reader au venit la mijlocul săptămânii, după ce în interfaţa de programare a Facebook au apărut linii de cod noi, care inducau faptul că reţeaua socială ar putea introduce fluxuri rss. Liniile de cod de programare vorbesc despre articole, abonaţi, cam tot ce înseamnă un flux RSS.

Nu ar fi prima oară când Facebook ar avea menţiuni ale fluxurilor RSS în cod. Paginile puteau fi introduse în fluxuri, dar opţiunea a fost scoasă la finalul lui 2012, în momentul ân care s-a introdus noul Timeline.

Strategia Facebook este evidentă: doreşte să devină o poartă către informaţii. Deoarece utilizatorii nu mai folosesc reţeaua doar pentru a interacţiona cu prietenii, ci pentru a descoperi informaţii noi, pentru a citi ştiri şi a naviga pe un mini-internet, Facebook poate oferi noi opţiuni. Fluxurile RSS ar putea fi una dintre acestea, #hashtag-urile sunt deja active pentru mulţi useri, iar acum avem posibilitatea de a deschide o fereastră nouă cu toate conversaţiile pe acea temă.

Vom mai reveni asupra subiectului Facebook şi RSS când vor apărea mai multe informaţii. Până atunci, cel mai bun înlocuitor pentru Google Reader rămâne Feedly, dar şi Flipboard, pentru cei care au dispozitive mobile (deşi mulţi nu vor o interfaţă grafică, ci pur şi simplu liste de ştiri). Nu în ultimul rând, Old Reader poate fi o opţiune.

Citiţi mai multe despre Facebook

Cât de mult valorezi pentru Facebook sau Google datorită informaţiilor personale

Facebook şi Google sunt doi giganţi care au o bază de date însemnată despre utilizatori, dar cât de mult valorează acestea? Spre exemplu, datele referitoare la vârstă, sex sau localizare costă nesperat de puţin.

Ce înseamnă #hashtag-ul pe Facebook? Reţeaua vrea să ia din utilitatea Twitter

A venit şi acea zi aşteptată de pasionaţii de hashtag-uri din lumea întreagă, de cei care le foloseau chiar şi pe Facebookk, deşi acestea nu aveau niciun scop. După ce Twitter, Instagram, Google+ şi alte reţele sociale le-au avut din start, Facebook s-a aliniat şi oferă capacitatea de a ordona subiectele folosind hashtag-ul.

GALERIE FOTO Incursiune printre serverele Facebook care vor stoca pozele, comentariile şi like-urile europenilor

Facebook a dat drumul celui mai nou centru de date pe care-l deţine, locul prin care vor trece Like-urile, Share-urile şi informaţiile noastre private. Centrul din Suedia este unul dintre cele mai impresionante din lume.

Facebook reduce numărul tipurilor de anunţuri. Măsura, favorabilă publicitarilor, nu utilizatorilor

Facebook elimină o parte dintre categoriile sale de anunţuri. Asta nu înseamnă că utilizatorii vor vedea mai puţină reclamă pe site-ul de socializare, ci doar că publicitarii vor fi mai puţin derutaţi când vor trebui să aleagă un plan de publicitate, potrivit Reuters.

Facebook vrea să scape de conturile false. O insignă albastră va însoţi „paginile verificate“ care aparţin  vedetelor

Reţeaua de socializare a anunţat că urmează să autentifice paginile celebrităţilor, iar o „insignă“ albastră va face diferenţa între conturile false şi cele autentice.