Louis Vuitton a pierdut în justiţie dreptul de marcă asupra a două modele de imprimeu celebre

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Brandul de lux francez Louis Vuitton a pierdut în justiţie un proces iniţiat la Tribunalul Uniunii Europene care viza folosirea în regim de exclusivitate a dreptului său de marcă asupra a două modele de imprimeu cu pătrăţele.

Se credea că renumitele motive în pătrăţele ale brandului Louis Vuitton făceau parte din "ADN-ul" acestei companii de marochinărie franceză,  informează boursier.com. Însă Tribunalul Uniunii Europe a decis altfel. Într-o decizie luată pe 21 aprilie, prezentată miercuri în Daily Telegraph, instanţa europeană cu sediul în Luxemburg a considerat că acele motive cu pătrăţele nu erau suficient de distincte şi sunt prea banale pentru a putea fi brevetate. 

Ca urmare, justiţia europeană, care a fost sesizată în 2009 de un concurent german al companiei Louis Vuitton, Nanu-Nana, a anulat două brevete comunitare depuse de Louis Vuitton - companie deţinută de grupul LVMH - pentru poşetele sale şi alte produse de marochinărie.

Cele două brevete vizează, pe de-o parte, un motiv cu pătrăţele maro şi bej, depus în 1998, şi pe de altă parte, un motiv cu pătrăţele negre şi gri, depus în 2008. Aceste motive sunt utilizate de compania franceză încă de la înfiinţarea ei, în 1889, dar nu au fost brevetate decât abia după 100 de ani. Decizia instanţei europene reprezintă o lovitură grea pentru compania franceză de lux, care încearcă să îşi protejeze mărcile înregistrate şi să elimine de pe piaţă produsele contrafăcute. Louis Vuitton nu va mai putea de acum înainte să se opună ca alţi producători de marochinărie să folosească motive cu pătrăţele maro-bej şi negre-gri pe produsele lor.

În schimb, celebra monogramă LV, compusă din literele "L" şi "V" parţial suprapuse, emblemă a celebrei case franceze, a rămas protejată prin lege. Viitorul va spune dacă pierderea brevetelor asupra modelelor cu pătrăţele va afecta sau nu valoarea mărcii Louis Vuitton, una dintre cele mai scumpe din lume, estimată la 22,5 miliarde de dolari de compania Interbrand.

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie