Ce semnifică de fapt pantoful de sticlă al Cenușăresei. Ironia la adresa regalității VIDEO

0
Publicat:

Genevieve Warwick, profesor de istoria artei la Universitatea din Edinburgh, spune că pantoful purtat de personajul principal al poveștii Cenușăreasa este o ironie la adresa regelui Louis al XIV-lea, potrivit The Guardian.

Mai exact, celebra încălțăminte cu care la fel de celebrul personaj Cenușăreasa a fugit de la bal, la miezul nopții, înainte ca vraja să se destrame, ironizează obsesiei regelui Louis al XIV-lea pentru sticla ornamentală și stilurile aristocratice nepractice. 

O spune un profesor universitar care a urmărit originile sale din secolul al XVII-lea și a descoperit o legătură cu crearea Sălii Oglinzilor de la Palatul Versailles și cu moda și extravaganțele nepractice ale aristocraților francezi.

„Papucul de sticlă este o glumă ingenioasă. Nimeni nu putea de fapt să meargă, darămite să danseze, în pantofi din sticlă”, a precizat  Genevieve Warwick, profesor de istoria artei la Universitatea din Edinburgh care a explicat, pentru Observer, că pantoful de sticlă e o referință ironică la dragostea lui Ludovic al XIV-lea pentru moda franceză adesea quijotiană.

Cenușăreasa și pantoful de sticla. FOTO captură video YouTube Cinderella (1950)

Warwick spune că atunci când Charles Perrault a scris versiunea definitorie a basmului în 1697 și a transformat cu ajutorul pantofilor de sticlă  o fată umilă care mătură cenușă într-o femeie de care se îndrăgostește un prinț, cititorii săi contemporani ar fi înțeles că se referea la dragostea ostentativă a lui Ludovic al XIV-lea pentru sticlă și la magnificul său Salon al Oglinzilor.

Perrault făcea legătura între soarta Cenușăresei, care ajungea la o căsătorie regală și soarta industriei franceze de fabricare a sticlei. „El a transformat-o într-un fel de emblemă națională a modului în care Franța va deveni prosperă, fabricând noi înșine aceste produse de lux”, explică Warwick, potrivit The Guardian.