Cum alegi spaţiul de birouri potrivit? Sfaturile unui specialist în proiectare şi în project management

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Calitatea spatiului de birouri nu este inca pe lista scurta a companiilor care isi cauta birouri, insa este doar o chestiune de timp pana cand vor creste in importanta si aceste criterii. wall-street.ro a discutat cu Tudor Popp, managing partner al companiei Immpuls Real Estate Solutions, despre criteriile "calitative" pe care o companie ar trebui sa le evalueze la un spatiu de birouri.

"In general, piata locala este polarizata in doua extreme in ceea ce priveste relocarea intr-o alta cladire de birouri. Prima tine de un pragmatism rece, financiar si functional: vrem sa facem economie de costuri sau ne-am redimensionat echipa – avem nevoie de mai mult sau mai putin spatiu. A doua extrema tine de eticheta: schimbam zona cu una care sa fie pe masura anvergurii companiei sau ne mutam intr-o cladire mai “proaspata”, cu mai multe locuri de parcare si asa mai departe. Intre cele doua se strecoara nevoi functional calitative – angajatii merita un acces mai facil (cazuri reale - angajatii din IT au suficienta flexibilitate pe piata incat sa paraseasca o companie doar pentru ca ajung greu/dificil la birou). Sau, “rara avis”, vrem sa imbunatatim calitatea spatiului (mai mult aer, mai putin zgomot, lumina naturala adecvata). Ultima varianta e mai frecventa in cazul unor multinationale, care exporta subsidiarelor locale, printre multe altele, si conditii standard pentru spatiile de birouri", a declarat Tudor Popp.

Partenerul Immpuls Real Estate Solutions spune insa ca este nevoie de ceva timp pana cand vom avea in lista scurta a nevoilor companiilor criterii care tin de calitatea spatiului. "Insa competitia cladiri noi-cladiri vechi, in care primele integreaza imbunatatiri reale, iar cele vechi investesc in refurbishment (in cel mai bun caz) functional si tehnic sau “lasa la pret”, vor scoate inevitabil la iveala si argumentele calitative. Deci este o chestiune de timp", a adaugat Popp.

De ce trebuie sa tina cont o companie pentru a alege sediul potrivit? Structura organizatiei, scenariile de business pe termen mediu si modul in care angajatii interactioneaza sunt aspecte de care trebuie sa se tina cont atunci cand alege un nou spatiu de birouri.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro
 

Mai multe pentru tine:
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Sărbători fără fiul și fiica ei, stabiliți în Franța și în Dubai. Cum își alină Marina Almășan dorul: „Beau cafeaua dintr-o cană cu chipul lor”. Ce meserii au Victoraș și Marinuș?
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor