Explozie de tehnică, eleganţă şi emoţie la Gala de Balet „Carmen Sylva“. Publicul a aplaudat în picioare minute în şir la finalul reprezentaţiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Balerinul american Brooklyn Mack, în Gala de Balet „Carmen Sylva", a  încântat publicul luni seară, la Teatrul Naţional                                           Fotografii: Florin Ghioca/ Vlad Eftenie

Luni seară, la Teatrul Naţional „I.L. Caragiale“ din Bucureşti, balerinii Brooklyn Mack şi Francesca Velicu au fost primiţi cu ovaţii de la primii paşi din Pas de Deux „Diana şi Acteon“, (coregrafia Agrippina Vaganova). Marina Minoiu, Julian MackKay şi Hanry Dowden  au emoţionat până la lacrimi cu interpretarea din Pas de Deux „Marguerite et Armand“ (coregrafia Sir Frederick Ashton).

Anul cultural 2020 a început la superlativ în România, cu mult aşteptata Gală de Balet „Carmen Sylva”. Publicul, care a umplut Sala Mare a Teatrului Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti, i-a aplaudat îndelung, în picioare, pe artiştii care au oferit, timp de două ore, un spectacol total: Adrian Titieni (care a recitat versuri scrise de Regina Elisabeta a României – Carmen Sylva), Ana Silvestru, Rafael Butaru, Marina Minoiu, Oleg Ivenko, Dinu Tămăzlăcaru, Alice Minoiu, Robert Enache, Francesca Velicu, Henry Dowden, Iana Salenko, Julian MacKay, Rin Okuno, Cristian Preda şi Brooklyn Mack – în ordinea urcării pe scenă.

Seara a început cu o premieră: coregrafia Carmen Sylva – Fluturi sărutându-se, realizată special pentru această Gală de Andrei Cozlac, pe muzica lui George Enescu (Balada Op. 4 pentru vioară şi pian), cu pianista Ana Silvestru şi violonistul Rafael Butaru, şi cu un duet de zile mari: îndrăgita balerină Marina Minoiu, acum la The Royal Danish Ballet, şi Oleg Ivenko, celebrul balerin care a jucat în filmul The White Crow.

A urmat Capriciul, de Mauro di Candia, pe muzica lui Paganini (Capriciul nr. 24 în la minor pentru vioară), interpretată de Rafael Butaru, cu un Dinu Tămăzlăcaru foarte sugestiv.

Apoi a fost momentul balerinilor de la Opera Naţională Bucureşti Alice Minoiu şi Robert Enache, care au oferit Pas de Deux „Talisman” (de Marius Petipa) şi au fost aplaudaţi cu căldură.

Francesca Velicu şi Hendry Dowden au venit cu graţie şi inocenţă pe scena TNB - Pas de Deux „Vocile Primăverii”, coregrafia: Sir Frederick Ashton, pe valsul „Vocile primăverii” de Johann Strauss.

Prima parte a Galei s-a încheiat la cote înalte, cu un moment tipic Staatsballet Berlin: prim soliştii Iana Salenko şi Dinu Tămăzlăcaru au interpretat Pas de Deux „Romeo şi Julieta” – scena balconului.

Partea a doua a continuat cu un moment emoţionant: Marina Minoiu, Julian MacKay şi Henry Dowden au atins sufletele spectatorilor cu Pas de Deux „Marguerite et Armand” (coregrafia Sir Frederick Ashton), pe muzica lui Franz Liszt (Sonata în si minor, S. 178 pentru pian), interpretată îngereşte de Ana Silvestru. 

Prim-soliştii Operei Naţionale Bucureşti Rin Okuno şi Robert Enache, au adus pe scena TNB Grand Pas de Deux „Spărgătorul de Nuci” (coregrafia Marius Petipa).

A urmat demonstraţia tehnicii desăvârşite a Ianei Salenko, care a ţinut publicul cu răsuflarea tăiată în Moartea lebedei (coregrafia Mikhail Fokine). În lumina albastră de pe scenă parcă ar fi plutit, graţios, o lebădă adevărată, care apoi s-a transformat în om, trezită de aplauzele care nu se mai terminau.

Atmosfera a devenit apoi veselă, graţie dansului marca Johan Kobborg, Les Lutins, pe muzica lui Antonio Bazzini (Les lutins pentru vioară şi pian), în care Cristian Preda, Julian MacKay şi Marina Minoiu au oferit, pe rând, momente de înaltă tehnică şi expresivitate.

A urmat explozia de final: Pas de Deux „Diana şi Acteon” (coregrafia Agrippina Vaganova, muzica Riccardo Drigo). A fost un dialog artistic generos între doi artişti de mare clasă. Balerinul Brooklyn Mack a pus-o în valoare pe minunata Francesca Velicu şi a oferit, în acelaşi timp, mostre de tehnică desăvârşită, forţă şi graţie, demonstrând de ce toate publicaţiile americane de specialitate scriu la superlativ despre el. Iar Francesca Velicu, care a dansat pe o scenă din România pentru prima oară după ce a obţinut Premiul Oliver, a făcut publicul din sală să fie mândru.

Gala s-a încheiat cu Valsul Carmen Sylva, care i-a adus pe scenă pe toţi artiştii, aplaudaţi cu entuziasm, îndelung, în picioare. Publicul din România merită spectacole de mare clasă, pe care ştie să le aprecieze, dar care sunt atât de rare.

Gala de Balet „Carmen Sylva” a fost organizată de Asociaţia Literati şi de Alice Minoiu, partener de comunicare fiind PiArt Vision.

Mai multe pentru tine:
Protest de proporții în Educație. Profesorii ies în stradă și amenință cu greva generală. Se cere demisia ministrului
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Ședință cu scandal la Parlament: „Cum se face că numai dumneavoastră angajați toate doamnele sexy la ANRE?”
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră