"Adevărul Literar şi Artistic"
0"Teatrul este dialog, este forma de comunicare în cetate" - Marina Constantinescu, în Theaterland. Interviul nostru îl are ca invitat pe criticul de teatru Marina Constantinescu, un fin analist
"Teatrul este dialog, este forma de comunicare în cetate" - Marina Constantinescu, în Theaterland. Interviul nostru îl are ca invitat pe criticul de teatru Marina Constantinescu, un fin analist care, în calitate de director artistic şi unic selecţioner al Festivalului Naţional de Teatru, ce se va desfăşura de pe data de 2 noiembrie, timp de 14 zile, ne prezintă noutăţile acestei ediţii, realizate în urma unei selecţii riguroase, ne vorbeşte despre provocările vieţii, despre cultură, despre arta dialogului care s-a diluat la noi, ca şi valoarea limbii române. O evaluare lucidă şi profesională a stării actuale a teatrului românesc.
Un festival de anvergură, cu 11 module: Selecţia oficială, Spectacole invitate, Participare internaţională, Dans, Recitaluri, Fenomenul Teatrul ACT, Teatrul Masca, Conferinţe şi întâlniri, Lansări de carte, Expoziţii; spectacole la temperatura marilor emoţii, companii de prestigiu, montări de repertoriu, tentative de explorare a expresiei teatrale. Şi de această dată, festivalul îl are ca protagonist pe regizor, în acest an, o reverenţă lui Aureliu Manea. Între 2 şi 15 noiembrie, nu pierdeţi ocazia de a face o cură de teatru, de a-i aplauda pe tineri şi pe maeştri, pe aceşti "nebuni" ai scenei, de a fi părtaşi la râsul şi lacrimile lor. (Marina Constantinescu, în dialog cu Magdalena Popa Buluc. Pag. 8-9)
n "Primul Împărat, între mit şi caricatură", o corespondenţă din Londra, de la Doina Bâscă. Armata de teracotă a primului împărat al Chinei (care a domnit între 221 î.Hr. - 210 î.Hr.) tocmai a invadat British Museum şi ocupă, până în 6 aprilie 2008, celebra Rotondă de lectură a muzeului. La deschidere erau deja vândute în avans peste 100.000 de bilete. Este pentru prima dată că autorităţile chineze permit expunerea în afara graniţelor a unor asemenea comori arheologice. (pag. 16)