Test Drive Toyota GR Yaris – Pe stradă, direct din WRC | VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aceasta este o maşină care va intra direct în istorie, fiind dezvoltată din versiunea construită de Toyota pentru Campionatul Mondial de Raliuri (WRC). GR Yaris are un motor de 1,6 litri, cu trei cilindri, turbo, care dezvoltă 261 CP şi un sistem de tracţiune fabulos, cu două diferenţiale blocabile şi trei moduri de funcţionare.

Cu o mutare spectaculoasă pentru industria auto modernă, Toyota a decis să domine Campionatul Mondial de Raliuri cu o maşină construită de la zero, investind sume uriaşe pentru asta. Însă, pentru a omologa maşina în motorsport, a avut nevoie de o maşină de stradă. Aşa s-a născut Toyota GR Yaris, o maşină dezvoltată de la zero, cu componente unicat şi capabilă de performanţe remarcabile.

De la motor, tren de rulare, cutie de viteze, evacuare şi caroserie, Toyota GR Yaris este impresionantă, fiind construită doar pentru performanţa pură şi plăcerea de a conduce. Indiferent că vrei o maşină ce merge impecabil din punct de vedere dinamic pe circuit sau una care să ştie să facă un drift spectaculos, GR Yaris are setarea de care ai nevoie, graţie sistemului său de tracţiune integrală cu trei moduri distincte de funcţionare.

În video-ul de mai jos am explicat de ce şi cum s-a născut această maşină, de ce este atât de specială şi, până la urmă cel mai important, cum este la volanul ei şi cum se simte tot acest angrenaj mecanic spectaculos.

 Video Toyota GR Yaris

  

Fişă tehnică – Toyota Yaris GR

Motor – turbo, benzină, L3, 1618 cmc, 261 CP@6500 rpm, 360 Nm@3000-4600 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune integrală / Performanţe – 230 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,5 secunde / Portbagaj – 174 litri / Capacitate rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 3995/1805/1455, ampatament (mm) – 2560 / Consum mediu declarat – 8,2 l/100 km / Preţ de bază (euro cu TVA) – de la 36.868