Skoda Octavia, lansată oficial

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Folosindu-se de pagina oficială de Facebook, Skoda a publicat astăzi imagini cu noua Octavia, ajunsă la cea de-a treia generaţie. În paralel, automobilul ceh a fost prezentat oficial în cadrul unui eveniment desfăşurat în incinta muzeului mărcii din Mlada Boleslav.

Întrucât producătorul ceh a lansat Rapid ca fiind un nou model în gamă, destinat şoferilor care îşi doresc un automobil compact, piaţa căreia i se adresa modelul Octavia a fost redusă semnificativ. Astfel, pentru a păstra excelentele cifre de vânzări înregistrate de berlina cehă, ajunsă acum la cea de-a treia generaţie, oficialii Skoda au fost nevoiţi să ia măsuri drastice.

În acest fel, modelul Octavia a crescut atât în dimensiuni cât şi calitativ, el apropiindu-se din ce în ce mai mult de Skoda Superb, reprezentatul cehilor în segmentul mediu. Practic, Octavia se situează acum între Rapid şi Superb, ea fiind o maşină destinată celor care vor un automobil din partea superioară a clasei compacte, cu pretenţii premium, dar cu un preţ de achiziţie decent.

Din punct de vedere al aspectului, Octavia s-a aliniat filosofiei de design impusă de Josef Kaban odată cu lansarea fratelui mai mic Rapid. Berlina din Mlada Boleslav vrea să se impună prin adoptarea unui aspect matur, dominat de robusteţe. Liniile caroseriei sunt simple, fără artificii de design, scopul lor fiind acela de a accentua calitatea produsului ca tot unitar.

Performanţe

În timp ce formele maşinii adoptă stilul conservator, latura tehnică are un singur cuvânt de ordine : inovaţie. Octavia este construită pe platforma MQB a concernului VW, întâlnită şi pe Golf 7 sau Seat Leon. Datorită acesteia, berlina cehă se laudă cu o creştere raţională în dimensiuni, ea oferind acum mai mult spaţiu pentru pasageri, dar şi cel mai mare portbagaj din clasă : 590 litri.

În afara creşterii în lungime, noua Octavia se mândreşte şi cu o cură de slabire considerabilă, ce a îndepărtat 102 kilograme din masa generaţiei anterioare a modelului. Datorită acestui fapt, Octavia promite performanţe crescute şi un consum de combustibil redus.

Constructorul ceh va pune la dispoziţia clienţilor opt motorizări. Patru dintre acestea vor beneficia de tehnologia TSI pentru injecţia directă pe benzină, iar celelalte patru sunt reprezentate de propulsoare diesel. În afara versiunilor de bază, Skoda va oferi pentru toate motoarele de pe Octavia sistemele Start&Stop şi cel pentru recuperarea energiei la frânare, pentru a obţine valori mai scăzute ale consumului.

Motorizarea cea mai economică este 1.6 TDI, care generează 110 cai putere şi consumă doar 3.4 litri pentru 100 de kilometri. În plus, emisiile acesteia nu vor depăşi 89 g/km de CO2.

Pentru viitor, oficialii Skoda au anunţat atât dezvoltarea unei versiuni ce funcţionează cu gaz natural, cât şi dezvoltarea unei motorizări ce va fi regăsită sub capota sportivei Octavia vRS.

Tehnologie

Din punct de vedere tehnologic, Octavia a evoluat enorm odată cu trecerea la cea de-a treia generaţie. Astfel, maşina va beneficia de câteva sisteme aflate în premieră pe o Skoda : pilotul automat Adaptive Cruise Assistant, sistemul adaptiv de lumini Intelligent Light Assistant, asistentul pentru parcare Automatic Parking Assistant dar şi recunoaşterea semnelor de circulaţie datorită pachetului Traveller Assistant.

O altă caracteristică ce oferă senzaţia de premium este sistemul Driving Mode Selection, care îî permite şoferului să schimbe caracterul şi dinamica maşinii prin simpla apăsare a unui buton.

Pentru noua Octavia, Skoda a pregătit sisteme noi de infotainment, atât pentru versiunile de bază, cât şi pentru cele de top, dotate cu navigaţie. Ecranul de tip touch-screen de pe consola centrală are acum senzori pentru proximitate, pentru a facilita utilizarea acestuia de către şofer. În plus, acesta va fi asociat unui sistem audio Canton, creat special pentru habitaclul acestui model.

Mai multe pentru tine:
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Inițiativele fără succes ale Opoziției împotriva Guvernului. Analist: „Nu este în măsură să negocieze, să ofere alternativă”
Performanțele unuia dintre cei mai buni salvatori din lume. Cum se antrenează pompierul care coordonează cea mai buna echipa de alpiniști de intervenție din România
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Un stâlp sculptat cu un chip uman, vechi de 11.000 de ani, descoperit de arheologi
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele