Seat Ibiza - al doilea facelift şi motorizare nouă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Seat Ibiza a fost o maşină destul de bine vândută pe piaţă din România. Acest model a primit acum al doilea facelift pe un model pe care Adevărul îl testează acum, iar alături de acest Facelift mai vine şi o variantă nouă de motorizare.

Faceliftul subcompactei spaniole a adus în gamă şi un motor mic de doar 1 litru. De fapt, aceasta este una dintre cele mai importante modificări aduse maşinii. Jantele de 17 inch disponibile pe acest model dau, totuşi, un suflu nou designului. 

Modelul testat de noi vine în varianta de echipare FR, de fapt şi singura care îţi aduce sub capotă acest motor nou. Deşi maşina arată mai sportiv, probabil mulţi nu o să fie satisfăcuţi pe deplin de cei doar 110 CP pe care îi livrează Ibiza. 

Faceliftul este destul de timid şi a afectat în principal partea faţă a maşinii, acolo unde confundăm puţin Ibiza cu noul Leon. 

Sub capotă, motorul de 110 CP şi cu un cuplu de 200 Nm îşi face treaba foarte bine. 1.0 TSI se descurcă mult mai bine decât 1.2 TSI şi, din păcate, este disponibil doar în versiunea aceasta, dar noi l-am vedea făcând carieră şi pe alte modele din grupul Volkswagen. 

Cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte, motorul face din această maşină una care se mişcă bine în traficul urban. Comportamentul direcţiei este undeva pe la media segmentului, iar suspensiile absorb destul de bine gropile. Ibiza stă decent în viraje, dar nu trebuie să o confunzi cu vreo maşină sport. 

În interior regăsim un design destul de plictisitor, materialele fiind, totuşi, decente. Aşteptăm de la următoarea generaţie un design mai interesant al bordului. La capitolul spaţiu oferit, maşina este undeva la media segmentului, la fel şi la spaţiul oferit pentru bagaje. Consola centrală prezintă un afişaj tactil de dimensiuni rezonabile, de unde se comandă multe funcţii ale maşinii, acesta fiind unul dintre puţinele elemente moderne din designul interior. 

Cel mai nou sistem de siguranţă prezent la bord, pe lângă ABS şi ESP, se numeşte Multi Collision Brake. Modelul de test era echipat cu camera pentru marşarier, dar şi senzori de parcare, aceste dotări fiind opţionale. 

Mai multe pentru tine:
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Sărbători fără fiul și fiica ei, stabiliți în Franța și în Dubai. Cum își alină Marina Almășan dorul: „Beau cafeaua dintr-o cană cu chipul lor”. Ce meserii au Victoraș și Marinuș?
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei