Producătorii auto sunt îngrijoraţi deoarece tinerii sunt mult mai interesaţi de gadgeturi decât de maşini

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ponderea în vânzările auto a persoanelor cu vârste între 18 şi 34 de ani a scăzut la 11% în aprilie 2012

Producătorii auto americani sunt îngrijoraţi că generaţia tânără, aflată oricum într-o situaţie financiară restrictivă, înclină spre relaţionarea în spaţiul online, manifestând tot mai puţin interes pentru autoturisme, trend care ar putea limita cererea din SUA cu 2 milioane de unităţi pe an.

Ponderea în vânzările auto a persoanelor cu vârste între 18 şi 34 de ani a scăzut la 11% în aprilie 2012, de la 17% în aprilie 2007, înaintea recesiunii şi crizei financiare, potrivit datelor R.L. Polk & Co, citate de Bloomberg.

Compania de consultanţă Deloitte LLP a tras recent concluzia că "4G bate V-8" în cazul celor 80 de milioane de americani născuţi în perioada 1981-2001, cu referire la cel mai rapid standard de conectare mobilă la Internet, respectiv motorul cu opt cilindri în "V", un simbol al automobilismului american.

Deşi autoturismul este încă un reper important pe drumul către independenţă, tânăra generaţie dispune de metode mult mai diverse de relaţionare de la distanţă decât în trecut.

"O maşină este un simbol al libertăţii. Însă spre deosebire de trecut există mult mai multe moduri prin care un exponent al actualei generaţii tinere poate obţine această libertate", comentează pentru Bloomberg Alexander Edwards, preşedinte al diviziei auto la compania de consultanţă Strategic Vision din San Diego.

Astfel, industria auto se teme că revenirea vânzărilor la nivelurile dinaintea crizei ar putea fi împiedicată de interesul mai scăzut al tinerilor pentru automobile.

Vânzările de autoturisme şi camionete uşoare au crescut în SUA cu 14% în primele şapte luni ale anului, la 8,43 milioane de unităţi, şi ar trebui să depăşească 14 milioane pe ansamblul acestui an. Industria auto americană ar marca astfel cel mai bun an din 2007, însă nu ar reuşi să revină la media anuală de 16,8 milioane de unităţi înregistrată în perioada 2000-2007.

Dan Luria, economist la Michigan Manufacturing Technology Center, consideră că salariile mai mici plătite tinerilor şi preferinţa acestora pentru gadget-uri în defavoarea automobilelor ar putea limita vânzările auto din SUA la 15 milioane unităţi pe an. Cel mai bun an a fost 2000, cu 17,4 milioane de autoturisme şi camionete uşoare noi comercializate în Statele Unite.

Mai multe pentru tine:
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
27 octombrie, ziua în care, în 1916, s-a încheiat cea de-a doua bătălie de la Oituz. Victoria importantă a trupelor române
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Teste secrete într-o bază americană ultrasecurizată cu o aeronavă misterioasă
Legenda Grasei de Cotnari: Vița nobilă a Moldovei, un dar de la Matia Corvinul
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!