Dacia Duster faţă în faţă cu Euro NCAP

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sper că a trecut valul de isterie naţională... Au au au, Dacia Duster a obţinut doar 3 stele la testele de impact Euro NCAP. Să privim lucrurile în detaliu şi fără atâta patimă. Noul Duster are la bază aceiaşi platformă, cu mici modificări la partea frontală pentru a oferi o protecţie mai bună la impact. De la ultimul crash test Dacia Duster efectuat de cei de la Euro NCAP, criteriile au devenit mult mai stricte.

Dacia Duster, în cifre seci, conform Euro NCAP, arată aşa: 71%, 66%, 56% şi 37%... să detaliem.

71% protecţie oferită adulţilor

Compartimentul destinat pasagerilor rămâne intact la impactul frontal. Datele obţinute în timpul impactului frontal cu o barieră nedeformabilă arată deceleraţii mari la nivelul capului pentru şofer şi pasagerul din faţă. Aici a pierdut Duster puncte. Valorile pentru pasagerii spate au fost bune. Există risc de rănire pentru şofer la nivelul picioarele, dar asta în funcţie atât de poziţia acestuia la volan cât şi de dimensiunile lui. Sunt riscuri de rănire ca urmare a posibilului contact cu panourile planşei de bord. În cazul impactului lateral, Duster a obţinut punctaj maxim, maşina oferă protecţie bună pentru toate părţile corpului. Euro NCAP apreciză ca bună protecţia oferită de maşină chiar şi în cazul testului lateral cu stâlpul, test care are mult dramatism în secvenţele video date publicităţii. Duster a mai pierdut câteva puncte la protecţia oferită pentru cap în cazul unui impact din spate, protecţia fiind redusă şi pentru locurile spate.

66% protecţie oferită copiilor

În cazul impactului frontal cu o barieră deformabilă pe 40% din suprafaţă, s-a constatat o protecţie slabă la nivelul pieptului pentru manechinul de 6 ani, în rest, toate valorile, indiferent de impact au fost bune. Protecţia oferită fiind catalogată ca bună. Sistemul ISOFIX al banchetei spate nu a întrunit criteriile Euro NCAP şi maşina a fost depunctată la acest capitol. Cu toate acestea, scaunele de copil pot fi instalate în maşină. A fost punctat şi faptul că airbag-ul frontal faţă dreapta poate fi dezactivat pentru a permite montarea unui scaun de copil.

56% protecţie oferită pietonilor

Protecţia oferită de capotă pentru capul pietonilor a fost predominat bună sau acceptabilă, dar maşina a fost depunctată pentru tăria zonelor de la baza parbrizului şi a stâlpilor faţă. Protecţia oferită de bara faţă la nivelul picioarelor şi pelvisului a fost considerată foarte bună la toate testele efectuate.

37% sisteme de asistenţă

Aici a pierdut Duster puncte importante, maşina fiind echipată cu avertizor pentru cuplarea centurii de siguranţă atât pentru locurile faţă cât şi pentru cele spate, şi sistem de limitare a vitezei de rulare. Euro NCAP mai acordă puncte şi pentru prezenţa următoarelor sisteme: sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, sistem de frânare automat pentru pietoni, trafic urban şi extraurban. Sunt sisteme care în mod evident ar creşte preţul maşinii, dar care ar trimite Duster, dacă s-ar regăsi în echiparea de serie, spre zona de 4 stele. Prin urmare, înainte de a transforma acest rezultat într-o dramă naţională, să dezvoltăm obiceiul de a consuma câteva minute pentru a citi concluziile Euro NCAP.

La o privire ”lejeră”, Dacia Duster pare un model care oferă o siguranţă ”modestă”. Cele mai mari riscuri de rănire sunt pentru ocupanţii locurilor faţă în caz de impact frontal. Riscul vine de la deceleraţiile mari înregistrate la nivelul corpului. Compartimentul rămâne întreg, manechinele nu au lovit volanul sau bordul. Asta poate şi pentru că Duster nu vine cu o structură elaborată de securitate care să conducă la o dispersie foarte bună a energiei de impact în toată structura. Raportul Euro NCAP ne arată un model care oferă o protecţie bună, puteţi vedea în galeria foto detalii. Cu o atenţie mai mare acordată unor detalii precum sistemul isofix, Duster poate obţine 4 stele.