Comentariul săptămânii: Referinţa Duster

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dan Vardie Coty România

Dacia Duster a câştigat detaşat titlul „Cel mai 4X4 SUV din România“, 9 din cei 10 membrii ai juriului desemnând-o no. 1.

Este pri­mul premiu pe care Duster şi-l trece în palmares. Suntem siguri că este doar primul dintr-o serie naţională şi internaţională ce va urma.

Duster a impresionat la orice capitol. Are un com­portament on-road demn de toată lauda, este un fel de „mic Hummer" în teren accidentat, iar la consum se bate cu cele mai verzi maşini de pe piaţa noastră. Smart engineering-ul grupului Renault se do­ve­deşte, încă o dată, unul chiar deştept.

Duster nu es­te un „lego" construit din piesele mai vechi ale ali­anţei Renault-Nissan. In­gi­nerii au proiectat din ca­pul locului un automobil sim­plu, dar extrem de efi­cient, uşor dar sigur, capabil dar fără emisii CO2 şi con­su­muri comparabile cu ale con­curenţei. Duster este mai uşor decât orice model din segment cu cel puţin 200 de kilograme, iar garda la sol, unghiul de atac şi cel de degajare sunt cele mai bune.

Concursul din România mai adaugă încă ceva la statutul în plină evoluţie a noii Dacia. Noul crossover devine referinţa în do­meniu. Aşa cum o spunea mucalit unul din executivii prezenţi la evenimentul de la Rucăr, om de marketing cu o experienţă redutabilă în domeniu, „era momentul să vină cinevă să le bage minţile în cap tuturor acestor producători de crossovere şi SUV-uri!" Oricum o dai şi o întorci, tot la cel puţin 5.000 de euro diferenţă ajungi la o comparaţie directă între Duster şi orice concurent.

Va veni momentul când se va recunoaşte de toată lumea că istoria acestui segment se va împărţi în „before şi post Duster". Duster devine un fel de Nadia Comăneci sau Ilie Năstase - genii care au marcat istoria sportului - al celui mai dinamic segment al Europei. Ce bine sună acum „Made in Romania"!