Ce audienţă avea „pastila“ „Omul care aduce cartea“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dan C. Mihăilescu spune că nu are niciun „motiv de ranchiună“ şi că i se pare justificată decizia conducerii Pro TV FOTO David Muntean

Analistul media Petre Barbu a întocmit profilul celor care următeau „Omul care aduce cartea“ şi a stabilit audienţa medie a emisiunii. Acesta a stabilit că „pastila“ lui Dan C. Mihăilescu este „programul cultural cu cea mai mare audienţă pe piaţa TV“.

Emisiunea „Omul care aduce cartea“, cu Dan C. Mihăilescu, era urmărită în medie de 400.000 de telespectatori pe minut, la nivelul întregii ţări, arată Petre Barbu într-o analiză pentru Forbes. Cifra reprezintă media emisiunilor cu Dan C. Mihăilescu difuzate de Pro TV în perioada 1 ianuarie - 4 decembrie 2015.

Acelaşi analist scrie că, în acelaşi interval, la oraşe, emisiunea avea o medie de 222.000 de telespectatori pe minute, adică rating de 2,2 puncte. În aceste condiţii, „«Omul care aduce cartea» este programul cultural cu cea mai mare audienţă pe piaţa TV. Pentru că este difuzat pe cea mai puternică staţie, în ciuda faptului că este programat în jurul orei 10:00“, notează Petre Barbu.

Totodată, acesta întocmeşte şi profilul celor care se uitau la „Omul care aduce cartea“. Astfel, 23,8% dintre telespectatorii din mediul urban au studii superioare, mai bine de jumătate din audienţa urbană a emisiunii este formată din telespectatori cu studii medii (53,5%), iar studiile primare deţin o pondere de 20,2% din audienţa urbană.

„Sunt cifre foarte bune pentru un program cultural. Multe emisiuni de actualitate, cu pretenţii în prime-time, de pe alte staţii, nu reuşesc să atingă 2,3% rating naţional. Această audienţă realizată de «pastila» lui Dan C. Mihăilescu este generată, în fapt, de puterea staţiei Pro TV. Pentru că emisiunea nici n-a adus telespectatori, dar nici n-a pierdut. Faţă de anul 2014, audienţa medie din acest an este mai mică în urban doar cu 11.000 de orăşeni“, scrie Petre Barbu în analiza sa.

Scriitorul, criticul şi istoricul literar Dan C. Mihăilescu a anunţat recent „decesul“ emisiunii „Omul care aduce cartea“, precizând că nu are niciun „motiv de ranchiună“ şi că i se pare justificată decizia conducerii Pro TV de a opri, după aproximativ 16 ani ani, difuzarea unei producţii care „nu aduce niciun beneficiu financiar postului“. „Mi se pare justificată decizia conducerii Pro TV de a curma existenţa unei emisiuni care nu aduce niciun beneficiu financiar postului, indiferent de prestigiul simbolic aferent. Este o lege aspră, infinit discutabilă, dar, prin aceasta, nu mai puţin acceptabilă“, scrie Dan C. Mihăilescu pe blogul personal.

Totodată, criticul afirmă că nu va discredita niciodată, sub nicio formă, conducerea Pro TV pentru încetarea colaborării: „Pro TV a iniţiat-o, Pro TV m-a extras din hibernarea scriitoricească, astfel încât Pro TV avea tot dreptul să pună capăt acestui lux cultural excesiv în peisajul mediatic al «vicleimului valah», ca să folosesc o formulă dragă «conului Costică Argetoianu».“

Dan C. Mihăilescu afirmă că nu a fost deloc „o surpriză, un şoc, o lovitură-n plex ori sub centură şi nici vinovăţia, greşeala sau răzbunarea cuiva“. Pe de altă parte, criticul le mulţumeşte pentru „ascensiunea uluitoare“ pe micul ecran lui Stelian Ţurlea, Nicolae Manolescu, Gabriel Liiceanu şi Adrian Sârbu, a cărui încredere a fost „fără fisură“.

Mai multe pentru tine:
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie