„The Master” pierde Leul de Aur în urma unei decizii controversate a juriului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Philip Seymour Hoffman, premiat la Veneţia pentru rolul din "The Master"

O prevedere din regulamentul festivalului împiedică juriului să ofere un al doilea premiu filmului care primeşte Leul de Aur. Marele premiu i-a revenit în cele din urmă regizorului Kim Ki-duk, iar filmul lui Paul Thomas Anderson s-a ales cu alte două trofee.

În urma unei decizii care a provocat rumoare după gala de închidere a Festivalului de la Veneţia, în această seară, „The Master” al lui Thomas Paul Anderson - despre care NPT a scris pe larg aici - a pierdut trofeul Leul de Aur. Din cauza unor prevederi în regulamentul festivalului, juriul a fost nevoit să intre din nou la dezbateri şi să schimbe palmaresul final, scrie „The Hollywood Reporter”, citând surse din interior.

Filmul al cărui director de imagine a fost Mihai Mălaimare Jr. s-a ales cu Leul de Argint şi premiul de interpretare Coppa Volpi, acordat pentru prestaţiile extraordinare ale lui Joaquin Phoenix şi Philip Seymour Hoffman. Leul de Aur i-a revenit însă cineastului sud-coreean Kim Ki-duk pentru „Pieta”, povestea bizară a relaţiei dintre un cămătar brutal şi o femeie care apare brusc în viaţa lui, susţinând că-i este mamă.

Filmul a avut cronici favorabile, însă reacţiile n-au fost atât de categoric superlative ca în cazul lui „The Master”. Kim Ki-duk mai are un Leu de Aur în portofoliu, obţinut acum 8 ani cu „3-Iron”.

Regulamentul Veneţiei - la fel ca şi cel al Cannes-ului - stipulează că juriul nu are voie să dea două premii majore aceluiaşi film. Prin urmare, juraţii prezidaţi de Michael Mann au fost puşi în faţa unei dileme: să-i dea Leul de Aur lui „The Master”, ignorând performanţele celor doi actori, sau să-i ofere atât Leul de Argint, cât şi trofeul Coppa Volpi. Şedinţa juriului a fost cât se poate de „agitată”, potrivit „The Hollywood Reporter”.

Se pare că în faţa unei dileme similare a fost pus şi juriul din 2008, când i-a fost imposibil să-i dea Leul de Aur lui Darren Aronofsky, pentru „The Wrestler”, dar şi premiul de interpretare lui Mickey Rourke.

Premiul special al juriulu i-a revenit lui Ulrich Seidl, pentru „Paradise: Faith”, iar cel pentru scenariu cineastului francez Olivier Assayas, pentru „Apres mai”. Cea mai bună actriţă a fost desemnată Hadas Yaron, din Israel, cu rolul din „Fill The Void”, de Rama Bursthein.

Premiul Marcello Mastroianni pentru Cel mai bun tânăr actor a fost câştigat de Fabrizio Falco, care apare în „Dormant Beauty” al lui Marco Bellocchio's şi în „E Stato il Figlio”. Regizorul acestuia din urmă, Daniele Cipri, şi-a adjudecat Premiul Osella pentru cea mai bună contribuţie tehnică, în timp ce trofeul Dino de Laurentiis pentru debut i-a fost acordat co-producţiei Germania-Turcia „Mold”, de Ali Aydin.

În secţiunea Orizzonti, premiul cel mare a fost câştigat de „Three Sisters”, în regia lui Wang Bing, iar Premiul special al juriului i-a revenit belgianului Frédéric Fonteyne, cu „Tango Libre”.