Radu Miruţă critică promovarea turismului românesc: „Pliantele îți creau un sentiment de repulsie”
0Ministrul Radu Miruță spune că abordarea ministerului este „învechită” și anunță că familia lui își va petrece vacanța în țară, după ani de zile în Grecia.
Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, Radu Miruță, a declarat într-un interviu la Digi24 că strategia actuală a ministerului pentru promovarea turismului românesc este depășită și ineficientă. El a anunțat că a blocat recent o plată de 97.000 de lei pentru pliante destinate promovării României, susținând că materialele respective „creau un sentiment de repulsie, opus celui pe care trebuia să îl ai”.
„Abordarea ministerului pentru turismul din România este una învechită”, a spus Miruță, explicând de ce a refuzat plata pentru acele pliante. „Cred că îți creau un sentiment de repulsie, opus celui pe care trebuia să îl ai. Sunt niște agenții care promovează turismul în țară, la târguri internaționale, iar materialele pe care le-am văzut nu fac deloc cinste României.”
Turismul românesc suferă: mai puțini bani, mai puțini turiști
Ministrul a atras atenția că veniturile din turism sunt în scădere și că românii cheltuie mai puțin în acest sector, din cauza contextului economic general. „Oamenii consumă mai puțini bani în turism atunci când au mai puțini bani în buzunar. Românii au mai puțini bani în buzunar”, a afirmat Miruță. „Veniturile celor din turism au scăzut și sunt în continuare afectate.”
El a apreciat totuși faptul că TVA-ul redus pentru domeniul turistic a fost menținut, având în vedere dificultățile cu care se confruntă industria.
Ministerul nu știe câți turiști străini vizitează România
Radu Miruță a dezvăluit că nici măcar numărul exact al turiștilor străini care vizitează România nu este cunoscut în mod clar de autorități. „Am întrebat câți turiști străini înnoptează în România într-un an. Și a început o discuție prin patru, cinci birouri, ca fiecare să își spună bucățica lui”, a povestit ministrul.
El a sugerat că informațiile despre roaming ar putea fi folosite pentru a obține date mai clare: „Ai întrebat un operator de telefonie mobilă? Vezi câtă lume a făcut roaming și câte zile a stat, nu trebuie să vezi persoana. Poți să vezi câte entități au intrat și au ieșit. Nu este o astfel de informație.”
O nouă strategie, în dialog cu industria
Întrebat despre propria strategie pentru atragerea turiștilor străini, Miruță a recunoscut că nu este un specialist în domeniu, dar a spus că vrea să consulte actorii principali din industrie. „Vreau să vorbesc cu acești oameni, să îmi spună care consideră că este problema în interacțiunea cu statul român. Mâine dimineață la ora 10 mă întâlnesc la Guvern cu marile companii care fac turism și HORECA în România, de la care vreau să preiau niște probleme”, a anunțat el.
Vacanță în România, dar mai mult de nevoie
În ceea ce privește vacanțele personale, ministrul a recunoscut că în ultimii ani a preferat Grecia. Totuși, anul acesta familia lui va merge în România. „În ultimii ani am făcut în Grecia, acum fac în România nu pentru că sunt ministrul Turismului, ci pentru că nu pot să îmi iau concediu. Soția merge cu copiii o săptămână și vreau să merg sâmbătă și duminică, când pot să mă duc măcar două zile. Nu pot să fac treaba asta ducându-mă în Grecia”, a explicat Miruță.
Ministrul a evitat să răspundă direct dacă ar alege stațiunea Mamaia pentru vacanță, dar mesajul general rămâne clar: turismul românesc are nevoie de o schimbare profundă de strategie, iar actuala abordare nu mai este eficientă.