Vânzările de șampanie franțuzească au scăzut simțitor în 2023, după un 2022 record

0
Publicat:

Producătorii de şampanie franţuzească au vândut mai puţine sticle în 2023, un an de „revenire la normalitate”, în termeni de volum, după un an 2022 record, a anunţat luni asociaţia profesională Comite Champagne, transmite AFP.

Vânzările de șampanie franțuzească au scăzut simțitor în 2023, după un 2022 record

În 2023, a fost livrat un număr total de 299 de milioane de sticle de şampanie franţuzească, cu 8,2% mai mic decât în 2022, a precizat această asociaţie, ce regrupează producătorii şi comercianţii, într-un comunicat de presă difuzat luni. Mai important, în interiorul Franţei, livrările au scăzut la cel mai redus nivel din ultimele decenii, excluzând anul 2020, care a fost unul deosebit, din cauza restricţiilor impuse în contextul pandemiei.

Cu toate acestea, actorii din acest sector nu sunt îngrijoraţi, strategia lor este aceea de a comercializa produse mai scumpe, chiar dacă vor vinde mai puţine sticle de şampanie.

"În pofida scăderii volumelor, orientarea spre segmentul de vârf, în special în cazul exporturilor, a permis menţinerea cifrei de afaceri deasupra pragului de şase miliarde de euro", un nivel depăşit pentru prima dată în 2022, subliniază Comite Champagne. "Piaţa naţională a suferit mai mult decât pieţele de export, pentru că inflaţia a afectat bugetele gospodăriilor pe întreaga perioadă a anului", a precizat asociaţia profesională.

În 2020, pandemia de Covid-19 a dus la scăderea vânzărilor de şampanie franţuzească până la 245 milioane de sticle, pentru ca în 2021 să revină pe creştere la 320 de milioane, iar în 2022 să atingă un maxim istoric de 326 milioane de sticle.

În prezent, exporturile reprezintă "mai mult de 57% din vânzările totale, faţă de 45% în urmă cu zece ani", precizează Comite Champagne.

Cererea pentru Veuve Clicquot, Bollinger, Lanson şi alte mărci de şampanie a explodat după eliminarea restricţiilor din pandemie, pentru ca între timp să revină la normalitate, o tendinţă înregistrată în întreaga industrie a produselor de lux. Firma de consultanţă Bain estimează că întregul sector al luxului ar urma să înregistreze în acest an o creştere de până la 4%, după un avans de 8% în 2023, ceea ce scoate în evidenţă provocările cu care se confruntă furnizorii de produse de lux.

În fiecare an, aproximativ 310 milioane sticle de şampanie franţuzească, care beneficiază de o indicaţie geografică strict controlată, sunt vândute în întreaga lume, în timp ce alte peste un miliard sunt stocate în pivniţe, în aşteptarea momentului adecvat pentru a fi savurate. 

Mai multe pentru tine:
Descoperire fantastică. Organul care produce aproape toată serotonina din corp. Nu e creierul. Din cauza asta ne îmbolnăvim de anxietate și depresie
Seturi cadou pentru femei care transformă sărbătorile în experiențe de răsfăț și lux – oferte eMAG de neratat, pentru orice buget
Top 15 coșuri cadou de sărbători în 2025-2026: cele mai bune recomandări, reduceri și idei premium de neratat
Angela Similea, prea „îmbătrânită”, la 79 de ani? Stilistul Florin Burescu le dă peste nas cârcotașilor: „O adevărată doamnă, fără operații estetice”. Dieta artistei „Epocii de Aur”
Theo Rose, invitată de soacră la un restaurant cu stele Michelin din Paris. Combinația alimentară modestă care a impresionat-o: „Ca la mama lui”
Top 15 băuturi pentru Sărbători 2025–2026: vinuri medaliate cu aur, ediții rare de colecție și reduceri uriașe de până la 8.500 lei
Cele mai căutate cadouri pentru copii și adolescenți în 2025: Roblox, Minecraft, jocuri STEAM, Kendama și LOL
Loviți de cancer, Meme și Teodora Stoica au găsit o metodă prin care celule canceroase sunt mâncate
Cadoul ideal pentru bărbați: cele mai bune ceasuri de Crăciun la prețuri Chillmas Deals cu reduceri de până la 92%
A Diamond Is Forever: colecția Primul diamant TEILOR — bijuterii luxury de la 500 lei pentru cadouri care spun povești
Cerceii candelabru cu care a apărut Prințesa Catherine sunt spectaculoși. Ce poveste emoționantă se ascunde în spatele lor