Un gigant din domeniul auto ameninţă cu închiderea fabricilor din Europa

0
Publicat:

Un gigant din domeniul auto ameninţă cu închiderea fabricilor din Europa din cauza riscului unor amenzi dure din partea UE pentru neîndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2.

Un gigant din domeniul auto ameninţă cu închiderea fabricilor din Europa

Producătorul auto franco-italiano-american Stellantis ar putea închide fabrici din cauza riscului unor amenzi dure din partea UE pentru neîndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2, a afirmat marţi directorul subsidiarei europene, Jean-Philippe Imparato, în Parlamentul Italiei, transmite Reuters.

Producătorii auto europeni trebuie să vândă mai multe vehicule electrice (EV) pentru reducerea emisiilor de CO2 sau riscă amenzi, în contextul eforturilor blocului comunitar de a limita efectele catastrofice ale schimbărilor climatice. Industria auto a obţinut mai mult pentru pentru a se conforma normelor iar amenzile vor ţine cont de emisiile din perioada 2025-2027, faţă de nivelul din 2025 prevăzut iniţial.

Obiectivele încă nu pot fi îndeplinite de producătorii auto, iar Stellantis s-ar putea confrunta cu amenzi de până la 2,5 miliarde de euro „în următorii doi-trei ani", a avertizat Jean-Philippe Imparato. Acesta a explicat că, fără schimbarea semnificativă a reglementărilor până la finalul anului, „va trebui să luăm decizii dure".

Stellantis fie va trebui să dubleze vânzările EV, ceea ce este imposibil, foe să reducă producţia de maşini pe benzină şi motorină, astfel încât să îmbunătăţească mixul energetic al flotei sale în favoarea modelelor electrice, susţine directorul subsidiarei europene. Acesta a adăugat: "Am două soluţii: fie forţez segmentul EV, fie renunţa la vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă (ICE). Şi, prin urmare, închid fabrici", posibil uzina Atessa din Italia.

Stellantis şi Renault fac presiuni pentru o nouă categorie de maşini mici, mai puţin reglementată, şi cu mai puţine elemente de siguranţă, a căror producţie ar fi mai ieftină.

În ultimele două luni, preşedintele Stellantis, John Elkann, şi directorul genera al Renault, Luca de Meo, s-au angajat într-o rară campanie publică pentru a determina Uniunea Europeană să ia în considerare acest subiect.

Mai multe pentru tine:
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Mesajele Vasilicăi Enache, avocata decedată în explozia din Rahova, analizate de criminalist: „În acel bloc era o bombă cu ceas”
Prințul renegat, un libidinos notoriu! Apela la angajații de la Palat să facă rost de femei și-și dorea ”blonde și balerine”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Infractorii cibernetici folosesc numele OLX România pentru a fura date de pe carduri bancare. Avertismentul DNSC
Câți ani de închisoare riscă Adrian Pleșca, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Cine a fost Dorin Pavel, inginerul care a plănuit marile hidrocentrale din România
Profesoară de biologie din Iași, implicată într-un scandal uriaș. Elevii ar fi găsit imagini cu ea pe site-uri pentru adulți: „Face filme”
Tradiții și superstiții de Sfântul Dumitru. De ce nu e bine să atingi cuțitele în această zi