Tribunalul decide săptămâna viitoare dacă retailerul Carrefour rămâne în insolvenţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Carrefour România, parte a grupului francez Carrefour, operează patru formate de magazine, cu un total de 160 unităţi

Solicitarea de suspendare a hotărârii de intrare în insolvenţă a Carrefour va fi analizată în 15 ianuarie de Tribunalul Bucureşti, după ce avocaţii retailerului au depus cererea la finele anului trecut. Instanţa a decis în decembrie intrarea în insolvenţă a retailerului la cererea companiei GSL Logistic, un distribuitor de scutece şi accesorii pentru copii si adulţi din Bucureşti.

În luna decembrie, Tribunalul Bucureşti a aprobat cererea de intrare în insolvenţă a Carrefour România, compania care administrează reţeaua locală omonimă de hipermarketuri, la cererea unui furnizor, decizia fiind publicată pe siteul Tribunalului Bucureşti.

Procedura de insolvenţă a fost cerută de compania GSL Logistic, un distribuitor de scutece şi accesorii pentru copii si adulţi din Bucureşti, care, potrivit unor surse citate de ZF, avea de încasat de la Carrefour România datorii în valoare de circa 800.000 de lei (170.000 de euro).

La cererea avocaţilor, Carrefour a achitat datoria şi a cerut suspendarea hotărârii de intrare în insolvenţă.

„Carrefour Romania SA consideră ca această hotărîre este netemeinică, întrucât situaţia financiară a Carrefour Romania SA este extrem de solidă, iar pretinsa creanţă a societăţii comerciale care a declanşat această procedură judiciară a fost deja achitată, cererea sa fiind lipsită de obiect. Avocaţii noştri au fost mandataţi să iniţieze toate demersurile legale care se impun pentru atacarea acestei hotărâri care încă nu a fost comunicată oficial societăţii noastre. Informăm pe această cale toţi partenerii noştri (furnizori, clienţi, consumatori) că activitatea Carrefour Romania SA se desfăşoară în condiţii normale, societatea urmând a-şi respecta toate obligaţiile, potrivit contractelor încheiate“, porivit unui comunicat al Carrefour România transmis la finele anului trecut.

Retailerul este reprezentat în instanţă de casa de avocatură Ţuca Zbârcea & Asociaţii.

GSL Logistic, o companie cu 8 angajaţi, a avut în 2012 o cifră de afaceri de 1,7 milioane de lei, în scădere cu 15% faţă de anul precedent, şi un profit de 12.800 de lei, conform datelor publicate de Ministerul de Finanţe.

Carrefour România, parte a grupului francez Carrefour, operează patru formate de magazine, cu un total de 160 unităţi, dintre care 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market, 56 magazine de proximitate Express şi un magazin online.

Compania a avut anul trecut pe piaţa românească vânzări de 986 de milioane de euro, fără TVA, în creştere cu 3% faţă de 2011, şi un profit de 23 de milioane de euro.


Mai puteţi citi: 

Carrefour România, băgat în insolvenţă de un distribuitor de scutece. Lanţul de hipermarketuri Carrefour România a intrat în insolvenţă ca urmare a cererii înaintate de un distribuitor de scutece. Decizia Tribunalului Bucureşti de a declara insolvenţa Carrefour a fost contestată de retailer se va judeca în prima săptămână din 2014.

Românii, abonaţi la hipermarket. Kaufland, Carrefour şi Lidl domină piaţaKaufland, Carrefour şi Lidl sunt cele mai puternice reţele de retail din România. Ele formează top 3 jucători din punct de vedere al cheltuielilor casnice în prima jumătate a anului 2013. Clasamentul este asemănător celui din 2012.

Hipermarketurile şi supermarketurile se mută pe internet: comanzi produsele pe site, iar coşul de cumpărături îţi este livrat la domiciu sau îl ridici din magazinMarii retaleri din România şi-au lansat site-uri specializate pe care românii îşi pot comanda produsele dorite, iar coşul de cumpărături este livrat la domiciliu sau poate fi ridicat din magazin.

Top 10 cele mai importante tendinţe în retailÎn cadrul unui eveniment organizat luni de wall-street.ro, în parteneriat cu Carrefour, Cardsimplus.ro, DPD România, Daedalus Millward Brown şi retail.ro, participanţi au oferit răspunsuri la întrebare „Care sunt cele mai importante tendinţe din retail?”

Carrefour îşi lansează propriul site de cumpărături cu livrare la domiciliuCarrefour susţine că este primul retailer din România care a lansat un site de cumpărături online cu livrare la domiciliu pe partea de produse alimentare şi de larg consum. Magazinul a fost anunţat oficial astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă.

INFOGRAFIE Kaufland şi Auchan, liderii marelui retailVânzările marilor retaileri au crescut semnificativ în 2012, în dauna buticurilor de cartier. Kaufland şi Auchan ocupă primele locuri în piaţă, la mare concurenţă cu Metro.

Mai multe pentru tine:
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
Prețurile au sărit în aer la Târgurile de Crăciun din Capitală! Cât au ajuns să coste vinul fiert, sărmăluțele și fasolea cu ciolan?! Vizitatorii au rămas uluiți!
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Cât costă șuba ciobănească îmbrăcată de Diana Șoșoacă de 1 Decembrie? Verdictul dur al stiliștilor: „Se poartă numai la stână!” Moda e lansată, de fapt, de Gigi Becali
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
O tânără prezentatoare a murit la nici 30 de ani
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
A iertat-o pe bunica regină, care l-a lăsat fără titlul de prinț. Nikolai, apariție spectaculoasă alături de Margareta a Danemarcei
Echipament de schi fără greșeli: clăpari, cască, schiuri, bețe, snowboard și ochelari - ghidul complet pentru începători și familii. Ce să cumperi online