Schimbări la YouTube. Cum încearcă platforma să atragă noi abonați

0
Publicat:

Platforma video caută să atragă abonați cu un plan fără prea multe reclame. Astfel, testează un abonament „Premium Lite” pentru a reduce reclamele.

YouTube ne pregătește o surpriză: un abonament cu totul nou! Foto: Arhivă Adevărul

YouTube reinventează experiența utilizatorului și lansează un nou abonament care promite o reducere semnificativă a reclamelor, oferind astfel o modalitate mai plăcută de a te bucura de conținut video preferat.

Spre deosebire de versiunea inițială a abonamentului Premium Lite, care bloca complet afișarea reclamelor, noul plan adoptat de YouTube oferă o experiență mai echilibrată, reducând semnificativ numărul de anunțuri, dar fără a le elimina în totalitate.

Abonamentul Premium Lite, deși reduce numărul de reclame, nu le elimină complet. Utilizatorii vor vedea în continuare anunțuri în timpul videoclipurilor muzicale, Shorts și în timpul navigării pe platformă.

Spre deosebire de versiunea inițială a abonamentului Premium Lite, care a fost disponibilă în 2021 și care bloca complet afișarea reclamelor, noul abonament oferă o experiență ușor diferită. Deși nu elimină toate anunțurile publicitare, această variantă adaugă funcționalități suplimentare, precum posibilitatea de a asculta videoclipuri cu ecranul închis.

Reprezentanții YouTube au confirmat că noul abonament a fost testat pe scară largă în țări precum Australia, Thailanda și Germania, înainte de a fi implementat la nivel global.

În ceea ce privește costul, abonamentul Premium Lite este considerabil mai accesibil decât varianta Premium. De exemplu, în Australia, Premium Lite costă doar 9 dolari pe lună, în comparație cu cei 17 dolari cât se plătește pentru abonamentul standard, care a cunoscut recent o creștere de preț.

Data exactă de lansare a noului abonament, precum și dacă acesta reprezintă versiunea finală, rămân încă necunoscute.