Scandalul Volkswagen a şters 4% din valoarea brandului de ţară al Germaniei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scandalul Volkswagen, declanşat la jumătatea lunii septembrie, când grupul german a admis că a trişat în timpul testelor de emisii din SUA, iar ulterior a recunoscut că 11 milioane de vehicule la nivel mondial au fost dotate cu un soft ilegal, a şters 191 de miliarde de dolari, respective 4% din valoarea brandului de ţară al Germaniei, potrivit companiei de consultanţă Brand Finance.

În prezent, brandul de ţară al Germaniei este evaluat de compania americană de consultanţă la 4.200 de miliarde de dolari. 

Cel mai mare producător auto din Europa a admis că a trişat în timpul testelor de emisii din SUA, iar ulterior a recunoscut că 11 milioane de vehicule la nivel mondial au fost dotate cu un soft ilegal, în acest scop. Grupul va lansa în ianuarie o campanie de rechemare a circa 11 milioane de automobile diesel implicate în scandal, la nivel global anticipând că aceasta s-ar putea încheia la sfârşitul anului 2016. VW a alocat 6,5 milioane de euro în trimestrul trei, pentru acoperirea costurilor campaniei de eliminare a softului ilegal, dar analiştii consideră că suma necesară va fi mult mai mare.

Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de ţară din lume, 19.703 miliarde de dolari, în creştere cu 2% comparativ cu anul trecut. Pe locul secund se situează brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, în scădere cu 1% comparativ cu 2014.

România se situează şi în acest an pe locul 48 în clasamentul primelor 100 de ţări ca valoare a brandului de ţară, la fel ca şi în 2014, dar cu toate acestea valoarea brandului de ţară al României a crescut cu 11% până la 141 de miliarde de dolari, arată studiul publicat de Brand Finance.

România este devansată în acest clasament de ţări precum Nigeria — locul 41, Iran — locul 46 sau Bangladesh — locul 47, dar se situează în faţa unor ţări precum Ungaria — locul 53, Grecia — locul 59, Slovacia — locul 60, Slovenia — locul 62 sau Bulgaria — locul 74.

„Pe o piaţă globală, brandul de ţară este unul din cele mai importante active ale oricărui stat, încurajând investiţiile, adăugând valoarea exporturilor şi atrăgând turişti“, a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.

Studiul Brand Finance Nation Brands calculează valoarea brandului unei ţări pe baza mai multor criterii grupaţi sub trei piloni: bunuri şi servicii, turism, investiţii şi societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al ţării respective.

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice