Piaţa serviciilor de mâncare se va dubla în 2021, dar tot va fi sub anul 2019

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa de food&drinks service (restaurante standard, fast-food, cafenele, cantine, pub-uri şi supermarket-uri) se va dubla în 2021 la 20 miliarde de lei, dublu faţă de 2020 şi în scădere cu 20% faţă de 2019, conform estimărilor Hospitality Culture Institute.

Astfel, potrivit Hospitality Culture Institute, trendurile industriei ospitalităţii nu vor mai fi influenţate doar de evoluţia pandemică, ci şi de o serie de factori pozitivi care ţin şi de strategia de business.

Antreprenorii şi investitorii din industria ospitalităţii s-au adaptat şi găsesc în fiecare lună metode noi de a-şi ţine business-urile în picioare. Sectorul HoReCa se pregăteşte pentru o revenire cu adevărat în V în 2021, punctul de jos fiind iarna aceasta. Industria ospitalităţii nu poate să scadă mai jos de atât, acesta reprezentând, în acelaşi timp, un moment ideal pentru cei ce doresc doresc să investească în sector. Principalii vectori de creştere ai pieţei de food service în 2021 vor fi dezvoltarea delivery şi take-away şi deschiderea interioarelor şi a restaurantelor hotelurilor care au fost închise 6 luni anul acesta”, a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.

Sectorul delivery reprezintă 50% din totalul pieţei de food service

Dacă în 2019 sectorul de delivery reprezenta doar 10% din industrie, în doar 6 luni de la izbucnirea crizei sanitare acest sector s-a triplat şi poate absorbi peste 40% din piaţa HoReCa în prezent, potrivit calculelor Hospitality Culture Institute.

Astfel, dacă în 2020 sectorul delivery a reprezentat 50% din totalul pieţei de food service, în 2021 ponderea va fi de 30% în contextul în care celelalte sectoare de activitate vor creşte ca pondere.

Potrivit Hospitality Culture Institute, criza a împărţit jucătorii din industrie în trei categorii:

Antreprenorii care s-au luptat să-şi ţină brandul viu şi în permanent contact cu consumatorii, identificând soluţii şi oportunităţi de vânzare. Aceştia se vor constitui în viitoarele staruri ale industriei anul viitor. Surplusul de venituri pe liniile identificate în criză, peste cel generat de activitatea obişnuită, va fi baza dezvoltării pe orizontală în contextul revenirii economice.

Investitorii pe care iarna i-a luat prin surprindere şi care nu vor reuşi să redeschidă în primavera pentru că au consumat toate resursele de voinţă şi bani.

Antreprenorii care au închis operaţiunile la începutul pandemiei şi care vor deschide în 2021 sub alt brand, o formulă nouă şi care vor reprezenta pepiniera pentru noua HoReCa.

De asemenea, marii câştigători ai crizei vor fi restaurantele mici, love brandurile care s-au reinventat şi au trecut la take-away şi delivery, şi care vor câştiga cu 30-40% mai mult decât înainte de criză (profitabilitate, nu cifra de afaceri). 

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Sărbători fără fiul și fiica ei, stabiliți în Franța și în Dubai. Cum își alină Marina Almășan dorul: „Beau cafeaua dintr-o cană cu chipul lor”. Ce meserii au Victoraș și Marinuș?