Peste jumătate din prizele de încărcare pentru mașini electrice din UE sunt în Germania și Olanda

0
Publicat:

Potrivit celor mai noi date comunicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), mai mult de 50% dintre prizele de încărcare aflate în Europa sunt situate în doar două țări: Germania și Olanda.

Mai mult de jumătate din prizele de încărcare pentru mașini electrice sunt în Germania și Olanda

Vedem o dezvoltare a infrastructurii (pentru încărcarea maşinilor electrice, n.r.). Mai mult de 50% dintre prizele de încărcare din Europa sunt în două ţări - Germania şi Olanda. În România avem o dezvoltare bazată atât pe programele lansate pentru primării, mai puternice din punct de vedere financiar, cât şi de anumite companii care au început să implementeze în România reţele de încărcare pentru vehicule electrice. Aceasta reprezintă o mare provocare, mai ales că pe autostradă nu am văzut până acum decât două prize, pe Bucureşti-Piteşti, la două benzinării. În rest, infrastructura cam lipseşte pe drumurile din afara localităţii. Şi aici vorbim de provocări, provocări în dezvoltarea electro-mobilităţii şi a mobilităţii verzi”, a afirmat Sandu.

Reprezentantul ACAROM a subliniat faptul că, la momentul actual, există „o schimbare din ce în ce mai puternică pe drumurile din Europa, pe drumurile din România, pe piaţa auto europeană”.

În ceea ce priveşte industria auto europeană şi mondială, toată lumea vorbeşte de "Green". Avem un prag în Europa, 2035, pe care toţi trebuie să-l respectăm, să fim "verzi" total, nu verde spre maro sau spre altă culoare, ci verde-verde, adică "Zero emisii" de CO2. Vedem că unele ţări deja au început să accelereze tranziţia aceasta către vehicule verzi şi aici avem o mare concurenţă în Europa din partea producătorilor chinezi care vin cu vehicule şi cu tehnologii de ultimă oră, au şi acces la fonduri, la materiale şi la resurse care să le permită acest lucru. În Europa, avem deja strategii anunţate ale constructorilor de vehicule, strategii care prevăd lansarea din ce în ce mai mult a multor modele electrificate sau full electrice până în 2030, chiar 2035. Astfel, asistăm la o tranziţie cum n-am mai avut loc în industria auto de la începuturile ei şi până în prezent”, a spus Adrian Sandu.

Lideri de opinie în tehnologiile verzi şi politici publice participă, joi, la o conferinţă dedicată mobilităţii electrice, ca parte a ediţiei a IV-a a evenimentului Green Mobility Conference.

Autoritățile din țara noastră nu știu câte prize de încărcare avem

În plus, ACAROM susține faptul că nici o autoritate din țara noastră nu cunoaște numărul exact de prize de încărcare a mașinilor electrice disponibile la nivel național. 

Credeţi că există vreo autoritate în România care ştie câte prize de încărcare sunt ? Nu, nu există. Dacă te duci şi întrebi la ANRE, ei spun că îşi dau acordul doar pentru cele de foarte mare putere, dacă te duci la Ministerul Energiei, spun "Nu, noi ne ocupăm doar cu producţia", dacă te duci la Ministerul Transporturilor, spun "N-avem noi treabă cu aşa ceva", la fel şi dacă te duci la RAR. Trebuie să ai o sută de aplicaţii ca să vezi toate reţelele de încărcare disponibile, dar nimeni nu-ţi va spune niciodată unde trebuie să te duci ca să ştii câte staţii există în România. Noi, în România, cred că nici în următorii cinci ani nu vom şti câte staţii de încărcare avem. Cu siguranţă, de aici şi o mare problemă a noastră, a românilor, fiindcă niciodată nu vom şti dacă şi unde e vreo staţie disponibilă, faţă de cele afişate. Restul sunt secrete”, a menţionat Sandu.

Acesta a adăugat că autorităţile din România trebuie să investească în transformarea soluţiilor de transport, iar Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) reprezintă o ocazie.

Autorităţile trebuie să investească în această transformare, să mai lăsăm parcurile în afara oraşelor, să le construim şi să facem străzi adaptate, să facem soluţii de transport. Noi, ca asociaţie, avem discuţii non-stop cu autorităţile referitor la aceste aspecte. Avem şi PNRR-ul, cu 14.000 de staţii de încărcare. Sper să rămână PNRR şi să rămână şi cele 14.000 de staţii, dar pe lângă cele 14.000 de staţii, să nu uităm că avem o reţea de distribuţie şi de energie electrice care probabil la anul, după ce vom avea 2.000 de megawaţi în panouri fotovoltaice energie instalată în România, s-ar putea să ne trezim cu ceva buffere. De aici, nevoia de investiţii în continuare. Ca să ai mobilitate trebuie să ai energie electrică, că nu poţi să o produci doar acasă... Camioanele electrice au nevoie de prize de încărcare de 150 de kilowaţi ca să aibă un timp rezonabil de încărcare. Dacă încarci la 220, s-ar putea să stai vreo săptămână să-ţi încarci camionul”, a susţinut reprezentantul ACAROM.

Mai multe pentru tine:
Care este cel mai mare „viciu” al Dacianei Sârbu?! De abia acum a recunoscut! „De patru-cinci ori pe zi!”
A Diamond Is Forever: colecția Primul diamant TEILOR — bijuterii luxury de la 500 lei pentru cadouri care spun povești
Cele mai căutate cadouri pentru copii și adolescenți în 2025: Roblox, Minecraft, jocuri STEAM, Kendama și LOL
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
Mariana Moculescu, mesaj dur pentru Alexandra Velniciuc „Nu înțeleg cine stă în spatele acestor decizii” De ce nu a fost lăsată în primă instanță să intre la priveghi și cum a apărut apoi alături de Nidia UPDATE
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%
Cristina Teleanu, în lacrimi. Fosta avocată, devenită ciobăniță, acuzații grave pentru soțul ei: „Un om fără școală să mă umilească..."
Din ce cauză tot mai mulți tineri se îmbolnăvesc de cancer de colon. Mâncarea care îi îmbolnăvește
Black Friday 2025 pe Flip.ro: cele mai mari reduceri la iPhone – economii de până la 1.000 de lei și telefoane premium sub 1.000 €
O nouă apariție de weekend a Prințesei Kate. Viitoarea regină a avut un mesaj de suflet: ”Ne lepădăm de ce nu ne mai e de folos”
Lancôme Bestseller în România: Parfumuri iconice, mascara virală și skincare premium pentru cadouri de lux