Pandemia a amânat planurile de achiziţie a unui autovehicul nou. Ce maşini preferă europenii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Ford România

O parte din consumatorii de pe piaţa auto şi-au amânat planurile de a achiziţiona un autovehicul nou, în timpul pandemiei de Covid-19, iar interesul acestora pentru motoarele cu sisteme alternative de propulsie a înregistrat un regres temporar, se arată într-un studiu al Deloitte România.

Conform sursei citate, deşi tendinţa către maşinile electrice pare să se consolideze pe termen lung, în actualul context dominat de incertitudine, consumatorii tind să caute confortul unei tehnologii cunoscute, testate şi accesibile, reiese din studiul derulat în 23 de ţări. 

Cei mai mulţi consumatori care şi-au amânat intenţia de cumpărare provin din ţările asiatice (India – 38%, Coreea – 32% şi China – 29%), în timp ce europenii îşi menţin în mare parte planurile stabilite anterior. 

Dintre ţările europene participante la studiu, Italia înregistrează cel mai mare procent al celor care au amânat cumpărarea unei maşini noi din cauza pandemiei (32%), urmată de Spania (29%), Marea Britanie (20%) şi Franţa (17%). 

Din rândul celor care s-au răzgândit în privinţa tipului de autovehicul pe care vor să îl cumpere, mulţi s-au reorientat către o maşină mai ieftină – Japonia (44%), China (44%), Germania (48%), Coreea (51%), SUA (55%) şi India (65%). 

În ceea ce priveşte tipul de motor preferat, în Italia, ţară care anul trecut se afla pe primul loc în Europa în privinţa interesului pentru automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie (electrice sau hibride), procentul a urcat de la 58% la 61% anul acesta. Spania înregistrează o situaţie similară (62% preferă sistemele alternative, iar 34% pe cele clasice). 

În schimb, în Germania, interesul pentru maşinile nepoluante a scăzut de la 51% în 2020 la 41% în 2021. Şi în alte ţări europene, majoritatea consumatorilor înclină acum mai degrabă spre maşinile cu motoare clasice – Belgia (61%), Austria (58%), Marea Britanie (54%). 

Autonomia limitată şi lipsa infrastructurii de încărcare sunt principalele aspecte care preocupă consumatorii din majoritatea ţărilor analizate cu privire la maşinile electrice. 

„Prudenţa manifestată de consumatori este firească în perioade dominate de incertitudine. În acest context, este de remarcat faptul că europenii sunt mai optimişti decât asiaticii şi îşi menţin planurile cu privire la achiziţionarea unui autovehicul nou. În privinţa scăderii interesului pentru maşinile electrice şi hibride, explicabilă prin nevoia de stabilitate a consumatorilor, este de aşteptat să fie una temporară şi, odată cu restabilirea încrederii în evoluţia de ansamblu a economiei, să revină şi preocuparea pentru protecţia mediului şi, implicit, apetitul pentru acest gen de motoare.”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

Potrivit acestuia, în România, autorităţile continuă stimularea înnoirii parcului auto şi în mod special înlocuirea maşinilor vechi cu unele mai puţin poluante, prin acordarea de prime (ecobonusuri) din ce în ce mai mari. 

„În ediţia din acest an, prima de casare acordată în cadrul programului Rabla Clasic a crescut de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, iar valoarea ecobonusurilor acordate a fost, de asemenea,majorată. În plus, ambele programe, Rabla Clasic şi Rabla Plus, au fost flexibilizate.”, precizează Ciprian Gavriliu.

Consumatorii pun siguranţa pe primul plan

 Americanii sunt interesaţi, în principal, de dotarea cu un sistem de alertă pentru punctul „mort” (70%), în timp ce indienii (89%), chinezii (85%) şi japonezii (83%) sunt preocupaţi de sistemul de frânare automată de urgenţă.

În Europa, belgienii, germanii şi austriecii pun pe primul loc dotarea cu un sistem de alertă pentru punctul „mort” (71%, 65%, respectiv 66%), în timp ce spaniolii, italienii şi francezii sunt interesaţi cel mai mult de sistemul de frânare automată de urgenţă (84%, 83%, respectiv 76%).

În privinţa dificultăţilor financiare, tinerii sunt cei mai expuşi în această perioadă. Procentul consumatorilor cu vârste între 18 şi 34 de ani din SUA şi Germania care au cerut amânarea plăţii ratelorla maşină este cu mult mai mare decât în cazul celor cu vârste mai înaintate, aspect care ridică întrebări cu privire la capacitatea acestora de a sprijini o revenire sustenabilă a cererii pe piaţa auto, conform studiului.

Vânzarea online capătă contur şi în acest domeniu, însă majoritatea consumatorilor preferă încă să cumpere personal viitoarea maşină, din moment ce anumite aspecte din procesul de cumpărare rămân dificil sau chiar imposibil de digitalizat, cum ar fi testarea. 

Mai multe pentru tine:
Scandal la Curtea Penală Internațională. Procurorul-șef Karim Khan, acuzat de agresiune sexuală, invocă un complot al serviciilor israeliene
Câteva lucruri mai puțin cunoscute despre împăratul Traian, cuceritorul Daciei
Trei zodii vor fi favoritele Universului în luna septembrie 2025. Acești nativi vor avea cea mai bună perioadă din acest an
Accident feroviar în Satu Mare. O persoană a murit și alta este în stare critică după ce un tren a lovit o mașină. Autoturismul a fost împins 20 de metri
Homosexualitatea și desfrâul din Biserica Română. Schimb de mesaje halucinant între un preot protosinghel și un tânăr + filmări în care bea vodcă și dansează pe manele. Dans din buric și în lăcașul sfânt: „Așa, iubirea mea” VIDEO
Cum a slăbit Gina Pistol opt kilograme în timp record? Soția lui Smiley arată fabulos! „Am băut numai lapte! E laptele minune”
Crap cu legume la cuptor cum n-ai mai mâncat până acum
După divorțul lui Andi Moisescu, psihologul Radu Leca explică de ce bărbații din showbiz vor să redevină burlaci, în prag de 50 de ani: „Noi aventuri”
Familia Iohannis, somată de ANAF să predea cheile imobilului din Sibiu și să plătească banii încasați din chirii în perioada 1999-2015
Prințesa Charlotte face ravagii în vacanță la Balmoral. Scoțienii sunt intrigați de acest detaliu, când o văd prin localitate
Victor Ponta recunoaște motivele divorțului de Daciana Sîrbu: „Vinovatul sunt eu, 100%”