O firmă de avocatură a cerut insolvenţa CFR Marfă pentru o datorie de 456.000 de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
CFR Marfă trebuia restructurată şi listată pe bursă, potrivit angajamentelor autorităţilor luate după privatizarea eşuată din 2013

CFR Marfă riscă să intre în insolvenţă după ce un cabinet de avocatură a depus o cerere la Tribunalul Bucureşti în acest sens pentru o datorie de 456.000 de lei, potrivit unor documente „Adevărul“.

Cabinetul de Avocatură Nichita Vlad, cu sediul în Ploieşti, a înaintat o solicitare, creanţa ajungând la aceasta după ce a fost achiziţionată de la societatea Carmensimi, tot din Ploieşti, specializată în reparaţii feroviare.

Casa de avocatură susţine că deţine facturi neachitate emise în perioada noiembrie-decembrie 2015. Termenul-limită pentru efectuarea plăţilor era în ianuarie 2016, iar în urma refuzului societăii de stat de a plăti datoriile, firma de avocatură a cerut insolvenţa. 

CFR Marfă este cel mai mare transportator feroviar de marfă din România. Societatea a fost scoasă la privatizare în anul 2013, câştigătorul fiind principalul său competitor, Grup Feroviar Român, deţinut de către omul de afaceri Gruia Stoica. Acesta nu a achitat, însă, statului suma de 202 milioane de euro pe care a oferit-o pentru 51% din acţiunile CFR. Omul de afaceri a acuzat atunci statul că nu a obţinut acordul băncilor pentru tranzacţie, iar autorităţile l-au acuzat că nu dispune de sumele necesare şi nici nu a notificat Consiliul Concurenţei.

Privatizarea CFR Marfă era o condiţionalitate din vechiul acord cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi Comisia Europeană (CE). Ulterior, în urma eşecului privatizării, autorităţile au promis că vor restructura compania şi că o vor lista pe bursă. Nici acest lucru nu s-a produs, însă.