Nord Ploiesti se extinde dincolo de soseaua de centura

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru a putea oferi clienţilor spaţii mai largi, dezvoltatorii imobiliari au demarat construcţia locuinţelor în afara Ploieştiului, pe fostele terenuri agricole din apropierea şoselei de

Pentru a putea oferi clienţilor spaţii mai largi, dezvoltatorii imobiliari au demarat construcţia locuinţelor în afara Ploieştiului, pe fostele terenuri agricole din apropierea şoselei de centură. Situate în vecinătatea marilor centre de retail, ansamblurile noi din zonă beneficiază de infrastructura deja dezvoltată.

Localizare: Nordul Ploieştiului, delimitat de Şoseaua Nordului, strada Găgeni şi strada Cameliei pe două laturi Tipuri de locuinţe: garsoniere şi apartamente de două-patru camere în blocuri construite între anii '70-'90, vile şi apartamente în ansambluri rezidenţiale noi situate în afara oraşului, în imediata apropiere a cartierului Centre comerciale: Carrefour, Metro la ieşirea spre Câmpina, în continuarea Bd. Republicii, (comunele Blejoi şi Păuleşti), Interex, Venga, Complex Meşteşugăresc (Şos. Nordului) Transport: două trasee tramvai şi o linie autobuz Unităţi de învăţământ: trei grădiniţe, trei şcoli generale, un liceu Clinici şi spitale: Spitalul Judeţean Prahova Parcuri: Andrei Mureşanu, Dendrologic, CFR şi Cameliei Grad de poluare: oraşul Ploieşti este considerat zonă critică din punctul de vedere al poluării atmosferice, determinată de activitatea industrială dezvoltată, după cum se arată în raportul pe 2006 al Agenţiei de Protecţie a Mediului Prahova.

Trei noi ansambluri de vile



PREŢURI ŞI DOTĂRI


Irish Park este un ansamblu care va conţine în 2010, când este preconizată data de finalizare a lucrărilor, 160 de locuinţe individuale.

În acest ansamblu sunt disponibile în total cinci tipuri de case, diferenţiate de suprafeţele construite şi de ariile terenurilor. Într-o primă fază de dezvoltare au fost construite 22 de case. Pentru această fază, preţurile au pornit de la 120.000 de euro pentru o vilă de 104 metri pătraţi construiţi şi 76 utili, cu un teren de 112 metri pătraţi. Cea mai scumpă unitate locativă a costat aproape 238.000 de euro.


Este vorba despre o vilă în suprafaţă de 158 de metri pătraţi construiţi şi 124 utili, cu un teren aferent de 309 metri pătraţi. Termenul de livrare pentru următoarea fază de dezvoltare, care va conţine 30 de unităţi, este preconizat pentru luna septembrie a acestui an, conform reprezentanţilor companiei. În cartier există locuri de parcare publice şi fiecare casă are spaţiu în propria curte pentru cel puţin două maşini. Amenajarea spaţiului de parcare din fiecare curte este inclus în preţul casei.


Mai puteţi achiziţiona locuinţe noi în zonă şi în ansamblul Evocasa Orizont. Un număr total de 1.000 de vile şi apartamente va fi disponibil spre vânzare aici. Facilităţile includ, conform reprezentanţilor companiei, centre comerciale, centru de recreere cu spa, club privat şi piscină.

Suprafaţa totală a complexului este de 12 hectare. Sunt disponibile unităţi locative variate, de la garsoniere de 75 metri pătraţi la apartamente de până la 170 mp (terasa 44 metri pătraţi) şi vile de până la 155 metri pătraţi cu grădini. Preţurile variază de la 81.000 de euro pentru o garsonieră la 307.000 de euro pentru o vilă.

Prima fază a proiectului, care va fi finalizată la sfârşitul anului 2009, va cuprinde construcţia a 118 apartamente şi 38 de vile. Întregul ansamblu va fi finalizat în patru ani. Pentru apartamente există câte un loc de parcare, iar la vile sunt două locuri de parcare pe unitate locativă. Parcările sunt incluse în preţ.


Şi grupul Impact este prezent în zonă. Ansamblul Roua I a fost finalizat şi vândut în totalitate, iar ansamblul Roua II este în fază de proiect, potrivit reprezentanţilor companiei

MOD DE CONTRACTARE


Locuinţele din Irish Park se plătesc în mai multe etape. Iniţial se face o rezervare, care se plăteşte cu sume cuprinse între 1.500 şi 3.000 de euro inclusiv TVA, în funcţie de tipul vilei alese. O primă tranşă de 10% din valoarea casei, mai puţin depozitul de rezervare, se plăteşte la semnarea contractului. A doua tranşă, de 25%, se plăteşte la începerea construcţiei, a treia tranşă, de 30%, se achită când casa este ridicată la roşu.

În tranşa finală, a cărei plată se face la predarea casei, se includ şi costurile eventualelor personalizări. Creditul este şi el o opţiune pentru cei care doresc să cumpere o casă aici." Avem stabilite parteneriate cu două bănci pentru a oferi clienţilor noştri condiţii avantajoase pentru credit ipotecar sau leasing imobiliar", se arată pe site-ul dezvoltatorului Irish Town Development.


Pentru Evocasa Orizont există două modalităţi de plată. În prima dintre ele clientul achită 15% din valoare la semnarea contractului de vânzare-cumpărare, alte 15 procente în termen de două luni de la stadiul "la roşu", din nou 15% cu două luni înainte de predare şi 55% la predare. O altă modalitate de plată presupune plata a 20% din valoare la semnarea contractului, 5% cu maximum o lună înainte de predare şi 75% la predare.

Ce mai poţi alege?

LOCUINŢE VECHI


În nordul Ploieştiului se găsesc la vânzare apartamente de patru camere cu îmbunătăţiri la acelaşi preţ cu unul de trei camere, amenajat similar. "Cele mai scumpe apartamente de trei camere, situate la etaje intermediare şi care au îmbunătăţiri, ajung să coste şi 120.000 de euro. Apartamentele de patru camere costă la fel, în aceleaşi condiţii de amenajare şi locaţie.


Costurile cu întreţinerea la patru camere sunt mai mari, şi asta reduce cererea. De aceea nu e diferenţă mare de preţ între trei şi patru camere", spune Daniel Mirea, director al agenţiei imobiliare ploieştene Optima Casa. Cele mai ieftine apartamente de trei camere în zonă au preţuri între 80.000 de euro şi 90.000 de euro. Şi asta în condiţiile în care, de pildă, un apartament cu patru camere confort 1, situat în zona Complexului Meşteşugăresc, la etajul trei din patru ale blocului costă 92.000 de euro, fără îmbunătăţiri.

Blocurile vechi din cartierul Nord din Ploieşti au fost construite de stat între anii 1972 şi 1980. Preţurile pentru unităţile locative cu două camere variază între 45.000 de euro pentru 40 de metri pătraţi într-un bloc de locuinţe confort 3 şi 90.000 de euro pentru o suprafaţă de 80 de metri pătraţi, cu îmbunătăţiri. Garsoniere nu există pe piaţa imobilelor vechi din acest cartier. "Garsoniere nu sunt la vânzare aici, iar acest lucru este valabil şi în privinţa caselor vechi.

La restul unităţilor locative, preţurile au ajuns atât de sus într-o perioadă relativ scurtă, cam în ultimul an. Acum au început să stagneze pentru că nu mai este cerere atât de mare. Şi preţul terenurilor a crescut mult în ultimii doi ani, aproape s-a triplat", explică Mirea.


Povestea cartierului tău

n În zona de nord a Ploieştiului se află rafinăria Vega, înfiinţată în 1905 cu un capital iniţial de 3.750.000 lei, împărţit în 3.750 acţiuni a câte 1.000 de lei fiecare, conform specialiştilor de la Muzeul Naţional al Petrolului din Ploieşti. Spre comparaţie, un profesor de gimnaziu din anii 1890-1900 avea un salariu lunar de 200 de lei. Lazăr Edeleanu a fost director al rafinăriei până în anul 1910. În 1908 el a brevetat un procedeu, rafinarea selectivă cu bioxid de sulf lichid, care avea să fie preluat de companii celebre, precum Shell. Până în 1940, procedeul dezvoltat de Edeleanu în laboratorul rafinăriei Vega era folosit de companii din ţări precum Statele Unite ale Americii, Germania, Iran, Argentina sau Italia. Procedeul a fost folosit în fabricarea de gaz lampant de mai bună calitate şi uleiuri lubrifiante cu mare putere de ungere, dar a fost şi un deschizător de drumuri pentru noi descoperiri în domeniu.
n Cărţile poştale cu zona Prahovei şi Ploieştiului au jucat un rol important în operaţiunea de bombardare a Ploieştiului de către aviaţia americană, cu numele de cod Tidal Wave, care a început la 1 august 1943. În planificarea atacului asupra instalaţiilor petroliere din zonă, strategii americani au studiat toate datele disponibile, inclusiv cărţi poştale ilustrate din zonă. Cu toată pregătirea minuţioasă, atacul nu a avut rezultatele scontate. Deşi şapte rafinării au fost avariate, pierderile aviaţiei americane au fost considerabile: 53 de avioane au fost distruse.