Ministerul Transporturilor din Croaţia: Discuţiile cu Grampet privind privatizarea companiei HZ Cargo nu s-au terminat încă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Grampet a fost desemnat în iulie 2013 câştigător al licitaţiei pentru preluarea operatorului de stat de transport feroviar de marfă din Croaţia - HZ Cargo

Discuţiile cu investitorul român Grampet privind procesul de privatizare a transportatorului feroviar de marfă HZ Cargo nu s-au încheiat încă şi este de aşteptat ca acestea să continue săptămâna viitoare, a declarat Renata Ivanović, purtător de cuvânt al Ministerului Afacerilor Maritime, de Transport şi Infrastructură din Croaţia.

„În următoarea rundă de negocieri, se aşteaptă ca cele două părţi să ajungă la un acord cu privire la detaliile specifice contractului şi îndeplinirea condiţiilor impuse de către ambii parteneri părţi, în scopul finalizării acestei tranzacţii, conform cu oferta. Un răspuns final cu privire la privatizarea HZ cargo este aşteptat la sfârşitul acestei luni“, a mai spus Renata Ivanović, într-un comunicat transmis presei. 

Retrezentantul Ministerului Transporturilor din Croaţia a adăugat că, având în vedere condiţiile dificile ale companiei şi importanţa soluţionării situaţiei în întreaga industrie feroviară croată, se au în vedere soluţii alternative în cazul în care privatizarea eşuează. „Guvernul croat, ca proprietar responsabil, are în vedere diferite modele de rezolvare a situaţiei companiei şi va începe să pregătească noi soluţii detaliate dacă este nevoie“, a mai spus reprezentantul Transporturilor din Croaţia. 

Declaraţiile putătorului de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Croaţia vin după ce presa de la Zagreb a scris că ministrul de Finanţe, Slavko Linic, a declarat că s-ar fi decis „oprirea discuţiilor cu Grampet şi identificarea, în cadrul Guvernului, a altor soluţii pentru HZ Cargo“.

Grampet a fost desemnat în iulie 2013 câştigător al licitaţiei pentru preluarea operatorului de stat de transport feroviar de marfă din Croaţia. Tranzacţia a vizat preluarea a 75% din acţiuni pentru un preţ total de 60 milioane euro, jumătate din bani fiind pentru acoperirea unor garanţii de stat, 20 milioane euro pentru investiţii şi 10 milioane euro capital de lucru. 

Mai multe pentru tine:
Cât costă șuba ciobănească îmbrăcată de Diana Șoșoacă de 1 Decembrie? Verdictul dur al stiliștilor: „Se poartă numai la stână!” Moda e lansată, de fapt, de Gigi Becali
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
O tânără prezentatoare a murit la nici 30 de ani
Prețurile au sărit în aer la Târgurile de Crăciun din Capitală! Cât au ajuns să coste vinul fiert, sărmăluțele și fasolea cu ciolan?! Vizitatorii au rămas uluiți!
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Ghidul complet al iernii pe pârtie: cele mai bune haine și accesorii pentru întreaga familie ca să vă bucurați de schi și săniuș fără griji
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Echipament de schi fără greșeli: clăpari, cască, schiuri, bețe, snowboard și ochelari - ghidul complet pentru începători și familii. Ce să cumperi online
A iertat-o pe bunica regină, care l-a lăsat fără titlul de prinț. Nikolai, apariție spectaculoasă alături de Margareta a Danemarcei