Lucrările de reparații pe calea ferată Bănița-Merișor-Crivadia sunt finalizate în proporție de 60%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările de reparaţii capitale şi refacţie totală aflate în execuţie pe intervalul Băniţa - Merişor - Crivadia (fir I) înregistrează progrese pe ambele şantiere, cu un stadiu de execuţie de 60% între staţiile Merişor şi Crivadia şi de 29% între Băniţa şi Merişor, informează miercuri CFR SA.

Lucrările de reperații pe calea ferată Bănița-Merișor-Crivadia sunt finalizate în proporție de 60%

Lucrările sunt finanţate din fonduri de la bugetul de stat, iar termenul de finalizare a reparaţiilor la suprastructura căii pe întregul interval este anul 2024.

Potrivit unui comunicat al CFR SA, tot pe raza SRCF Timişoara, se desfăşoară, în prezent, şi lucrările de tip Quick Wins finanţate din fonduri nerambursabile PNRR, pe intervalul Livezeni - Lunca Jiului - Petroşani - Petroşani Triaj - Băniţa (12,648 km), lucrări care au drept scop ridicarea restricţiilor de viteză tot până în anul 2024, iar stadiul de execuţie pe cele 5 loturi înregistrează procente de 10% - 86%.

În ceea ce priveşte cele două şantiere feroviare deschise între Băniţa şi Merişor şi Merişor - Crivadia, lucrările de reparaţii vizează atât componentele suprastructurii feroviare - terasament, prisma căii, material mărunt de cale şină, traverse, aparate de cale, bretele - pe o lungime a traseului de circa 11 km, dar şi la instalaţiile de semnalizare şi centralizare, reţeaua de telecomunicaţii, poduri/podeţe/tuneluri şi pasajele la nivel cu calea ferată existente pe următoarele zone kilometrice: Băniţa - Merişor (fir I), km 67+620 - 62+150; staţia CF Merişor, km 62+150 - 61+300, liniile III (fir I) şi II (fir 2) şi Merişor - Crivadia (fir I), km 61+300 - 57+185.

"Este important de precizat faptul că, lucrările de reparaţii capitale şi refacţie totală a căii ferate pe intervalul Băniţa - Merişor - Crivadia (fir I), care se vor finaliza anul viitor, vor avea un impact direct în creşterea gradului de siguranţă feroviară, prin restabilirea parametrilor tehnici ai liniei, în îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare feroviară şi, nu în ultimul rând, vor contribui la reducerea cheltuielilor pentru întreţinerea căii", precizează CFR SA.

Pe perioada desfăşurării lucrărilor pe distanţa Băniţa - Merişor - Crivadia, trenurile de călători circulă doar pe firul II (din ambele sensuri) şi cu restricţie de viteză în zona şantierelor deschise pe firul I, această măsură de retrasare a graficului de circulaţie fiind necesară pentru a menţine continuitate în traficul feroviar, dar şi pentru a asigura front de lucru constructorului.

Mai multe pentru tine:
Ciucu face bilanțul promisiunilor nerealizate de foștii primari ai Capitalei: „Rușinea e prea mare ca să promit cai verzi pe pereți”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului
Oamenii din Aninoasa trăiesc de aproape 3 ani în containere: „Au zis maxim 3 luni”