Limită de greutate pentru coletele poștale, propusă de ANCOM

0
Publicat:

Noi reglementări privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale sunt dezbătute de ANCOM, proiectul stipulând, printre altele, limitarea greutății coletelor poștale.

ANCOM propune reducerea greutății coletelor poștale

Proiectul de decizie privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale a fost dezbătut în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Conform sursei citate, decizia care urmează a fi adoptată abrogă actuala decizie şi instituie un nou cadru de reglementare, ca urmare a modificărilor legislative şi a evoluţiilor tehnologice electronice din ultimii ani de pe piaţa serviciilor poştale.

"Proiectul de decizie modifică limita de greutate a coletelor, în acord cu reglementările în materie, de la 50 kg la 31,5 kg, şi clarifică punctual situaţia persoanelor care revând serviciile poştale prestate de un furnizor de servicii poştale, inclusiv prin intermediul unor aplicaţii informatice disponibile pe o pagină de internet", se menţionează în comunicat.

De asemenea, decizia actualizează lista serviciilor poştale, categoria serviciilor poştale reglementate distinct în afara sferei serviciului universal fiind restrânsă prin eliminarea serviciului schimbare destinaţie, întrucât în prezent acest tip de serviciu nu mai este prestat de către furnizori conform particularităţilor stabilite în actualul regim de autorizare generală privind furnizarea serviciilor poştale.

"Trebuie menţionat faptul că, deşi acest serviciu nu se va mai regăsi individualizat distinct ca serviciu poştal principal, va putea fi furnizat în continuare ca o caracteristică suplimentară a altui serviciu poştal", se mai precizează în comunicat.

Conform prevederilor legale privind simplificarea procedurilor administrative în relaţia dintre beneficiarii de servicii publice şi administraţia publică, solicitanţii/furnizorii înregistraţi în România nu vor avea obligaţia să transmită unele documente, în măsura în care Autorităţii i se permite accesarea, respectiv verificarea informaţiilor necesare identificării acestora şi a reprezentantului legal, în bazele de date administrate de alte autorităţi sau instituţii publice.

Transmiterea documentelor între ANCOM şi furnizori, în contextul digitalizării, se va realiza printr-o modalitate unică de comunicare, rapidă şi facilă, respectiv prin intermediul poştei electronice.

Livrări pe baza unui cod alfanumeric (cod PIN) sau a semnăturii pe PAD

Totodată, actul normativ stabileşte noi reguli şi condiţii pentru livrarea trimiterilor poştale pe baza unui cod alfanumeric (cod PIN) sau a semnăturii pe PAD şi încadrarea acestor metode ca modalităţi suplimentare de identificare a destinatarului, la livrare.

De asemenea, sunt stabilite noi reguli şi condiţii pentru furnizorii a căror activitate constă exclusiv în revânzarea serviciilor poştale, inclusiv prin intermediul unor aplicaţii informatice disponibile pe o pagină de internet.

Conform sursei citate, documentul prevede noi reguli şi condiţii pentru utilizarea sistemelor automate de colectare/livrare a trimiterilor poştale (lockere), prin reglementarea unor termene minime de păstrare la lockere în vederea ridicării trimiterii poştale, a unei proceduri de informare a utilizatorului cu privire la sosirea trimiterii poştale, avizarea în caz de neridicare a trimiterilor poştale, marcarea acestora etc.

Decizia stabileşte termenele până la care furnizorii de servicii poştale vor trebui să transmită ANCOM informări în legătură cu condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale actualizate în conformitate cu modificările şi completările propuse prin proiectul deciziei supus consultării publice, până la data de 1 iulie 2024.

Este stabilit şi termenul până la care se transmit informări în legătură cu mărcile ori denumirile comerciale utilizate pentru furnizarea serviciilor poştale şi datele de contact necesare unei comunicări eficiente în ceea ce priveşte soluţionarea reclamaţiilor primite de la utilizatori - 15 martie 2024.

De asemenea, informări în legătură cu reţeaua poştală (puncte de acces/contact fixe deservite de personal, sisteme automate de colectare/livrare, alte clădiri aparţinând reţelei poştale) se vor transmite până la data de 15 aprilie 2024.

Proiectul de decizie dezbătut urmează a fi adoptat şi transmis spre publicare în Monitorul Oficial al României, intrarea în vigoare fiind stabilită la data publicării

Mai multe pentru tine:
Descoperire fantastică. Organul care produce aproape toată serotonina din corp. Nu e creierul. Din cauza asta ne îmbolnăvim de anxietate și depresie
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Felicitarea regală a anului: Familia Princiară din Monaco strălucește în atmosfera de Crăciun
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Horoscop marți, 9 decembrie. Racii au discuții aprinse în cuplu, iar Peștii vor să fie remarcați la locul de muncă
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Crima pasională din Ploiești. Viața medicului Roxana Călin după ce a ucis-o pe soția amantului. S-a recăsătorit cu un bărbat din domeniul juridic și călătorește de la Monaco în toată lumea
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!