Iniţiativă pentru românii din diaspora: o bancnotă dedicată acestora

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi 82% din români îi văd pe conaţionalii lor plecaţi peste hotare ca o pierdere pentru ţară, contribuţia acestora la dezvoltarea economiei nu este percepută la adevărata ei valoare. Drept urmare, compania de transferuri internaţionale de bani TransferGo iniţiază o petiţie în vederea strângerii de semnături pentru o bancnotă dedicată românilor din diaspora.

46% din români consideră că diaspora are o contribuţie la economia locală mică sau foarte mică, 30% nu ştiu care e valoarea transferurilor către România, iar 43% subestimează valoarea reală a acestora, potrivit unei cercetări comandate de TransferGo şi derulate la începutul lui 2020.

TransferGo îşi propune să sprijine şi să promoveze contribuţia românilor din diaspora la dezvoltarea economiei locale, precum şi la promovarea imaginii ţării pe plan extern, lansând campania „Valorez pentru România”. În plus, compania a demarat o iniţiativă publică pentru lansarea unei emisiuni numismatice dedicate diasporei.

Campania include o petiţie online adresată BNR, pentru lansarea unei emisiuni numismatice dedicate diasporei, în 2021, precum şi tactici de media relations şi social media care să implice publicul local şi să îl apropie pe acesta de poveştile românilor de peste hotare.

În 2019, Ministrul Românilor de Pretutindeni estima că numărul românilor din diaspora se ridică la 5,6 milioane de români, din totalul de 9,7 milioane de români aflaţi în afara graniţelor ţării, diferenţa fiind dată de comunităţile istorice din ţările aflate în vecinătatea României.

Mai mult, potrivit Băncii Mondiale, în 2019, valoarea remitenţelor băneşti ale diasporei către România a fost de 7,2 miliarde de dolari, acestea reprezentând un procent de 3% din PIB-ul României, în creştere cu un procent faţă de anul anterior. De asemenea, conform datelor făcute publice în anii anteriori de către Banca Naţională a României, românii din străinătate au trimis acasă aproximativ 3,792 miliarde de euro în 2017, respectiv 3,153 miliarde de euro în 2016. 

Campania TransferGo îşi propune să schimbe în bine percepţia publicului local asupra diasporei şi din prisma materialelor apărute în media locală. Potrivit unei analize calitative derulate de companie şi partenerii săi, care a luat în considerare 500 articole din media locală, apărute în perioada 2017-2020, aproape un sfert din articolele din ultimii 3 ani reflectă o tentă negativă a percepţiei opiniei publice asupra imigranţilor români.

Totodată, în 2020 se observă cea mai mare pondere de articole cu expresii denigrante la adresa imigranţilor români, din ultimii 3 ani (22,4%, peste dublul anului anterior) – o parte din acestea reprezentând într-adevăr preluarea unor citate din spaţiul public.

Mai multe pentru tine:
Confesiunile lui Dragoș Dolănescu, la 50 de ani. Totul despre soția lui din Costa Rica: „A avut grijă de fiul meu orfan de mamă”. Ce meserie are femeia cu inimă de aur?
Ținutele care au făcut senzație la aniversarea PRO TV. Cum s-a îmbrăcat Mihaela Rădulescu la patru luni de la moartea lui Felix Baumgartner
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%
Top 15 băuturi pentru Sărbători 2025–2026: vinuri medaliate cu aur, ediții rare de colecție și reduceri uriașe de până la 8.500 lei
Descoperire fantastică. Organul care produce aproape toată serotonina din corp. Nu e creierul. Din cauza asta ne îmbolnăvim de anxietate și depresie
Cristina Teleanu, în lacrimi. Fosta avocată, devenită ciobăniță, acuzații grave pentru soțul ei: „Un om fără școală să mă umilească..."
Lancôme Bestseller în România: Parfumuri iconice, mascara virală și skincare premium pentru cadouri de lux
Cele mai căutate cadouri pentru copii și adolescenți în 2025: Roblox, Minecraft, jocuri STEAM, Kendama și LOL
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
De Meghan nici nu vrea să audă, însă pe Harry l-ar primi înapoi acasă oricând. Cât de perfid pare planul lui Kate!
A Diamond Is Forever: colecția Primul diamant TEILOR — bijuterii luxury de la 500 lei pentru cadouri care spun povești