Video Începe refacerea DN7A, spectaculosul drum din „Elveția României”. Doar turcii au depus o ofertă VIDEO

0
Publicat:

Drumul național care leagă Valea Oltului de Valea Jiului, precum și județele Vâlcea și Hunedoara, va intra în reabilitare pe o porțiune de peste 20 de kilometri, investiție care va costa aproximativ 100 de milioane de lei.

Este vorba despre porțiunea din DN7A (VEZI VIDEO - surprinde din dronă drumul dintre Vidra și Obârșia Lotrului) ce va fi supusă unor reparații capitale și care străbate o frumoasă zonă montană cunoscută turiștilor drept „Elveția României”, cuprinsă între Lacul Vidra Groapa Seacă, din nord vestul județului Vâlcea până la granița cu județul Hunedoara. 

Drumul DN7A trece pe lângă Lacul Vidra, pe la baza Domeniului Schiabil Transalpina Voineasa, ce deține pârtiile cu cele mai spectaculoase priveliști din țară, precum și prin Obârșia Lotrului unde se intersectează cu Transalpina și pornește mai departe spre Petrila și Petroșani. Este singura cale de acces spre pârtiile de la Transalpina, dar și singurul drum montan din Carpații Meridionali - Munții Lotrului, Parâng și Șureanu - deschis integral pe timpul iernii.

Oferta turcilor, în evaluare

„Avem o ofertă depusă pentru DN7A, o lucrare destul de mare, contractul este de 99 de milioane de lei și prevede consolidare drum, protecție versanți și execuția a șapte noi poduri peste Lotru sau afluenți ai Lotrului, printre altele, din zona Vidra – Voineasa până la limita cu Hunedoara. Oferta pentru execuție Consolidare și protecție versanți DN7A km 63+200 - 86+601 - a fost depusă de Imfalt Yol Yapi Sanayi Tigaret AS Turcia, cei care dacă vor câștiga licitația se vor ocupa inclusiv de asfaltare”, a menționat pentru „Adevărul” Cristian Tudor - purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova în administrarea căreia se află DN7A pe porțiunea din Vâlcea.

În toamna lui 2023 și directorul DRDP Craiova, Călin Cosmin, anunța că pentru acest obiectiv s-a obținut deja autorizația de construire, și că lucrările vor viza inclusiv suprastructura drumului, precum și scurgerea și evacuarea apelor, pe lângă consolidări și reabilitarea podurile existenta și construcția altora noi.

Studiul geotehnic a fost realizat în 2020 și prezintă starea de degradare a DN7A Vâlcea, inclusiv cu zone care nu au asfalt. Durata de execuție este de 20 de luni, iar banii vor fi asigurați de la Buget de stat. Deocamdată, oferta turcilor este încă în analiză.

Printre cele mai frumoase drumuri montane

DN7A, tronson cuprins între DN7 / E81 - DN67C și DN66, se întinde pe aproximativ 110 km ce pot fi străbătuți în peste două ore (VEZI FOTO). Este considerat unul dintre cele mai frumoase drumuri de belvedere din România, datorită zonelor mirifice montane pe care le străbate. Există zone în care întâlnești zăpadă pe acest drum chiar și în luna mai.

Pornește de la Brezoi - Vâlcea, de la intersecția cu DN7 - Valea Oltului și străbate Valea Lotrului, prin Malaia, Voineasa, Vidra, și Obârșia Lotrului unde se suprapune pe aproximativ un kilometru cu DN67C - Transalpina, iar mai apoi merge mai departe prin Cheile Jiețului spre Petrila și Petroșani, în Hunedoara, unde se intersectează cu DN66 - Defileul Jiului. Porțiunea aceasta din urmă a fost refăcută în 2022. 

Secțiunea care se află acum în discuție, dintre Vidra și Groapa Seacă, nu a mai beneficiat de reparații capitale de cel puțin un deceniu.