Firmele care fac cele mai multe schimburi valutare au 5-20 angajaţi şi desfăşoară activităţi în construcţii sau în sectorul de legume-fructe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile din România care folosesc servicii specializate de schimb valutar sunt în principal IMM-uri cu 5-20 de angajaţi şi desfăşoară activităţi în sectoare precum materiale de construcţii, mobilier sau fructe şi legume, cele mai utilizate valute fiind euro şi zloţi, potrivit unui studiu Akcenta.

Antreprenorul din România are 45-49 de ani, deţine o societate comercială cu răspundere limitată (SRL) cu 5-20 angajaţi şi îşi foloseşte telefonul pentru a realiza operaţiuni de schimb valutar, reiese dintr-o analiză realizată de instituţia financiară non-bancară cehă Akcenta, care şi-a anunţat oficial lansarea pe piaţa românească în luna mai.

Din punct de vedere al numărului de angajaţi, companiile cehe care folosesc servicii de schimb valutar sunt cele mai mari, având în medie 20-100 de angajaţi, urmate de cele poloneze, cu o medie de 30-40 de angajaţi. Companiile din Ungaria şi cele din România au în medie 15-30 de angajaţi, respectiv 5-20 angajaţi.

Pe toate pieţele unde compania este prezentă, societatea cu răspundere limitată este forma de organizare cea mai utilizată de către antreprenori. Pe lângă SRL-uri, serviciile de schimb valutar mai sunt frecvent folosite şi de societăţile pe acţiuni din Cehia sau de PFA-urile din Polonia.

„Companiile cu care lucrăm sunt în principal întreprinderi mici şi mijlocii orientate către activităţi de export-import. IMM-urile folosesc cel mai des servicii de schimb valutar cu aplicarea ulterioară a plăţilor internaţionale. De asemenea, clienţii folosesc din ce în ce mai des şi serviciile de acoperire împotriva riscului fluctuaţiei ratei de schimb valutar“, a declarat într-un comunicat Theodor Stefanovici, director comercial Akcenta pentru România.

Firmele din România care apelează la servicii de schimb valutar au activităţi în sectoare precum materile de construcţii, mobilier sau fructe şi legume, pe când în Ungaria principalele domenii sunt produse textile, termopane şi tâmplărie.

Cea mai utilizată valută în cadrul tranzacţiilor realizate de antreprenorii din Cehia, Polonia, Ungaria şi România este euro, românii folosind şi zloţii polonezi. IMM-urile din România primesc cel mai des bani din Austria şi Italia şi fac plăţi în special către entităţi din Polonia, Ungaria, Italia sau Olanda.

Deşi folosesc în principal telefonul ca metodă de ordonare a plăţilor, antreprenorii locali se situează pe al doilea loc în Europa Centrală şi de Est la utilizarea platformei de tranzacţionare online, cu o pondere de 32% pentru plăţi.

Mai multe pentru tine:
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Povestea Sabinei, tânăra care și-a închis afacerea și a decis să plece din țară: „Nu de bani e problema, am mașină și apartament”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două