Cum gestionează olandezii un subiect sensibil - importul de lapte din străinătate
0În cei peste doi ani de când conduce operaţiunile olandezilor de la FrieslandCampina în România, Jan Willem Kivits a fost mai mult o prezenţă discretă, cu foarte puţine apariţii în presă. Subiectul laptelui importat din alte ţări a reprezentat însă o dezbatere fierbinte în ultimele zile, executivul olandez explicând cum arată strategia companiei în această zonă şi care sunt relaţiile producătorului cu fermierii români.
FrieslandCampina, producătorul Napolact, s-a aflat recent în centrul unei crize de comunicare pe tema unui subiect deosebit de sensibil. Pe scurt, compania olandeză a încheiat colaborarea cu 50 de centre de colectare a laptelui de mici dimensiuni din nord-vestul României, producătorul fiind vizat de acuzaţii privind o aşa-zisă favorizare a importurilor de lapte din Ungaria. Jan Willem Kivits explică faptul că 95% din laptele utilizat de companie în România provine de la cele 1.000 de ferme cu care producătorul lucrează pe plan local. Acestea sunt localizate în special în zona Cluj, Mureş şi Satu Mare.
“Preţurile sunt influenţate ori de excesul de lapte existent în piaţă sau de deficitul de lapte. Din păcate, în România multe ferme înca produc în stilul vechi, tradiţional, ceea ce înseamnă o producţie mare pe timp de vară şi insuficient pe timp de iarnă. Noi nu putem avea o influenţă directă pe evoluţia preţului. Avem scenariile noastre, însă dacă alte companii oferă un preţ mai bun pe lapte putem pierde ferme şi invers”, spune Jan Willem Kivits.
Citeşte pe wall-street.ro continuarea articolului