Criza microcipurilor continuă: Uzina Dacia de la Mioveni şi-a oprit din nou activitatea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fabrica Dacia Renault de la Mioveni Romania, linie de productie, FOTO: Shutterstock

Dacia a fost afectată, din nou, de criza de microcipuri care i-a afectat pe mai toţi producătorii auto din Europa. Uzina de la Mioveni şi-a suspendat activitatea luni, 26 iulie.

Mai multe secţii ale uzinei de autoturisme nu au mai pututt funcţiona, iar angajaţii au fost trimişi acasă.

„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă luni, 26 iulie”, au transmis reprezentanţii de la Dacia, potrivit ZF.

Pe fondul crizei microcipurilor, ultima dată când Uzina Dacia şi-a trimis angajaţii în şomaj tehnic a fost în aprilie. De asemenea, în februarie şi marie au avut cinci zile fără producţie, tot din cauza lipsei de componente electrice.

În plus, şi Uzina celor de la Ford a fost oprită, din cauza lipsei de semiconductori, în perioada 26 februarie – 10 martie.

Ford România a revenit din iulie la o producţie de trei schimburi pe zi la uzina de la Craiova, revenind la o cadenţă de 1.000 de maşini pe zi.

Spre comparaţie, uzina Ford de la Craiova este alături de cea din Koln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microcipurilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în 2021, în timp ce la Craiova doar producţia din şase zile a fost „tăiată“ alături de mai multe zile cu producţie în două în loc de trei schimburi. 

În primele şase luni din 2021, Dacia Mioveni şi Ford Craiova au produs 236.663 de maşini, o creştere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, marcată de restricţiile anti-COVID-19. În prima jumătate a anului în curs, Dacia a produs 145.515 autoturisme, iar Ford, 91.148 de unităţi.

Lipsa microcipurilor loveşte industria auto după o serie de înăspriri ale normelor de poluare şi o limitare a emisiilor de dioxid de carbon la o medie de 95 g CO2/km per grup auto, pe lângă pandemie şi reducerea producţiei din 2020 care a determinat pierderi de miliarde de euro. Pierderile au venit când constructorii deja investeau masiv în electrificare.

Mai multe pentru tine:
Tragedia care i-a marcat viața lui Horia Moculescu. A avut un fiu care a murit la 31 de ani. Mariana Moculescu, confesiuni dureroase: „Nu mai răspundea la telefon”
Fashion Days Black Friday 2025 – ultimele ore de reduceri de până la 90%. Transformă-ți outfitul în cel mai spectaculos mod, cu opere de artă
Black Friday 2025 pe Flip.ro: cele mai mari reduceri la iPhone – economii de până la 1.000 de lei și telefoane premium sub 1.000 €
Ce i-a provocat unei jurnaliste cancer intestinal la 44 de ani? Nu fuma, nu bea și avea o greutate normală
Promoții de iarnă PetMax: Suplimente veterinare esențiale pentru câini și pisici cu reduceri de până la 69%
Black Friday la Flanco: Top oferte la soundbar-uri, sisteme audio și boxe portabile
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: Top televizoare cu cele mai mari reduceri, de până la 5.000 de lei și calitate premium pentru living și dormitor
VIDEO Informații înfiorătoare despre unul dintre cele mai scandaloase cazuri din istorie. Safari uman la 70.000 de lire sterline. Mai mulți bogați au ucis cu cruzime copii și femei, familii întregi. Cum s-au organizat excursiile de vânătoare umană
A murit Horia Moculescu! Mesajul cutremurător transmis de fiica celebrului compozitor: „Mă sufocă și mă strânge lumea, tată! Nu pot să respir. Nu știu să trăiesc.”
„M-a lovit atât de puternic”! Celebra vedetă face dezvăluiri cutremurătoare la 53 de ani
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%